یکشنبه 30 شهریور 1382

عمادالدين باقي: در جريان انتخابات مجلس هفتم، پيش از ايجاد ائتلاف جديد، شاهد پيدايش انشعابات جديد خواهيم بود

خبرگزاري دانشجويان ايران - همدان
«انتخابات مجلس هفتم، مرز بين اصلاح‌طلبان حكومتي و غير حكومتي، راديكال و محافظه‌كار، اصلاح‌طلبان تماشاگر و اصلاح‌طلبان بازيگر را پرشكاف‌تر خواهد كرد.»
عمادالدين باقي، روزنامه‌نگار در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: «آقاي خاتمي گفتمان مشخص ابتكاري و تئوريزه‌ شده‌اي نداشته است. گفتماني در جامعه وجود داشت كه قائل به تحقق يك جامعة دموكراتيك معنوي بود كه در آن، دموكراسي و مذهب همراه و هم‌خوان با هم هستند. آقاي خاتمي متعلق به اين گفتمان است.»


وي گفت: «به رهبران جريان ضداصلاحات پيشنهاد مي‌كنم كه به چيزهايي كه قرار است بعد از عدم مشاركت مردم و جدي‌ترشدن و بلكه عملي‌ترشدن تهديدات بين‌المللي عليه ايران اتفاق بيفتد، هم‌اكنون تن دهند كه در اين صورت سربلند خواهند بود وگرنه با حقارت به آن تن خواهند داد.»
باقي خاطرنشان كرد:« جناح مقابل اصلاحات، برخلاف شعارهايي كه مي‌دهد به دنبال اين است كه در انتخابات مجلس، الگوي انتخابات شوراها را تكرار كند. يعني عمدا و عملا كوشش مي‌كنند مشاركت را پايين بياورند تا شانس انتخابشان بالا رود.
وي در ادامه با اشاره به آن‌چه ”بگير و ببند“ مي‌خواند، افزود: همه مي‌دانند تاثير اين موارد كه كاهش مشاركت در ماه‌هاي آينده است، يك كار آگاهانه است.»
اين روزنامه‌نگار در خاتمه پيش‌بيني كرد: «در جريان انتخابات مجلس هفتم، پيش از آنكه شاهد ايجاد ائتلاف جديدي باشيم، شاهد پيدايش انشعابات جديدي خواهيم بود. انشعاباتي كه بيشتر مرز بين اصلاح‌طلبان حكومتي و غير حكومتي، مرز بين اصلاح‌طلبان راديكال و اصلاح‌طلبان محافظه‌كار و اصلاح‌طلبان تماشاگر و اصلاح‌طلبان بازيگر را پرشكاف‌تر مي‌كند. يعني ممكن است بخشي از اصلاح‌طلبان درون حكومت نيز مواضع خود را جدا كنند.»