پنجشنبه 8 بهمن 1383

سايت بازتاب:انتشار مخفيانه «جمهوريت»، روزنامه تبليغاتي معين-احضار به دادگاه بخاطركتاب «روحانيت و قدرت»

گردانندگان اين روزنامه، قصد دارند با انتشار مخفيانه آن، هم از ابطال مجوز روزنامه به دليل عدم انتشار جلوگيري كنند و هم از كمك‌هاي مالي و كاغذ وزارت ارشاد برخوردار شوند. خبر ديگري نيز، حاكي از آن است كه عمادالدين باقي با گزارش وزارت اطلاعات به دادسراي كاركنان دولت احضار شده است.

۷ بهمن ۱۳۸۳ - قبل از ظهر ۱۱:۵۲ تعداد بازديد : 3328 كد خبر : ۲۰۹۴۲


خبرنگار «بازتاب» گزارش داد، روزنامه «جمهوريت» كه پيش از اين توسط «عمادالدين باقي» منتشر مي‌شد، در هفته‌هاي اخير به صورت غيرعلني و در تيراژي محدود، منتشر مي‌شود.
بنا بر اين گزارش، مسئولان روزنامه نامبرده كه داوطلبانه، انتشار آن را متوقف كرده بودند، پس از تغيير تيم تحريريه و كنار گذاشتن «باقي» و نزديكانش از اين روزنامه، انتشار آن را به صورت غيرعلني و در تيراژي حدود سيصد نسخه در روز، آغاز كرده‌اند.
گردانندگان اين روزنامه، قصد دارند با انتشار مخفيانه آن، هم از ابطال مجوز روزنامه به دليل عدم انتشار جلوگيري كنند و هم از كمك‌هاي مالي و كاغذ وزارت ارشاد برخوردار شوند.
گفته مي‌شود، قرار است، اين روزنامه به ارگان تبليغاتي ستاد انتخاباتي مصطفي معين، كانديداي حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب تبديل شود.
در اين حال، برخي اخبار از دستور شفاهي قاضي پرونده به گردانندگان روزنامه براي توقف انتشار آن خبر مي‌دهند.
خبر ديگري نيز، حاكي از آن است كه عمادالدين باقي با گزارش وزارت اطلاعات به دادسراي كاركنان دولت احضار شده است.
گزارش معاونت وزارت اطلاعات، درخصوص انتشار كتاب «روحانيت و قدرت» توسط باقي است.
عمادالدين باقي كه چندي پيش قصد سفر به آمريكا براي دريافت جايزه 25 هزار دلاري حقوق بشر را داشت، به دليل ممنوع‌الخروج بودن قادر به حضور در آمريكا نشد و از طريق واسطه‌هايي جايزه مذكور را دريافت كرد.

اصل خبر
ستاد معين: انتساب «جمهوريت» را تكذيب مي‌كنيم