پنجشنبه 10 دی 1383

توضيحات روزبه مير ابراهيمي درباره شبكه گرداننده گان سايتها

خبرنامه گوياچهارشنبه 11 آذر 1383وروزنامه هاي شرق و كيهان

به گزارش خبرگزاري فارس روزبه مير ابراهيمي در نامه خود خطاب به روساي قواي مجريه، قضاييه، مقننه كه رونوشت آن براي خبرگزاري‌ها نمابر شد، با اشاره به اينكه پس از 60 روز بازداشت، اواخر هفته گذشته آزاد شده و به كانون خانواده بازگشته آورده است: وقتي از زندان بيرون آمدم پي به بسياري از سوء استفاده‌ها بودم كه از من و امثال من در طول مدت تحقيقات پرونده، صورت گرفته بود. به همين دليل تصميم گرفتم تا با انتشار نامه‌اي سرگشاده خطاب به حضرات عالي و ملت ايران را از مطالبي آگاه سازم كه شايد جوسازي‌هاي بيروني، شكل ديگري به آنها داده بود.
وي در ادامه نامه خود به سران سه قوه با بيان اين كه آنچه در اين فرصت خدمت شما بيان مي كنم، حقايقي است كه به دست فريبكاران قلب شده بود، آورده است: اما من هرگز وجدانم را زير پا نگذاشته و تكليف اخلاقي و اسلامي خود مي‌دانم كه جز از روي صداقت و راستي مطلبي را نگويم و حقي را ضايع نكنم.
ميرابراهيمي طول دوران بازداشت خود را زمينه ساز پي بردن به حقايقي كه پيش از آن هرگز فرصت براي فكر كردن به آنها نداشته بيان كرده و افزوده است: من و امثال من در طي سالهاي اخير، اسير دست افرادي شده بوديم كه تنها در راهبردهاي خود، منافع سياسي را اصل قرار مي دادند و امثال مرا ابزار دست اجراي پروژه‌هاي شوم خود مي‌كردند.
من طي سالهاي اخير با سهل انگاري مرتكب جرايم و تخلفات مختلفي شدم كه بسياري از اين تخلفات تحت القائات افرادي بود كه تنها به بحران سازي معتقدند و سياست بازي، شيوه كارشان است.
مير ابراهيمي در ادامه با نام بردن از افرادي چون مثل «ب - ن» و «م -ت» مي‌افزايد: اين افراد در سالهاي اخير با جذب عناصري چون من و جهت دهي به فعاليت‌هاي آنان از امثال من ابزاري ساختند كه در راه پروژه‌هاي آنها قدم برداريم.
من تحت همين القائات بود كه قلم خود را در اختيار تحليل‌هاي آنان قرار دادم و متاسفانه آنچه در اين مدت در قالب مقاله و يادداشت و مصاحبه منتشر كردم، حاصلي جز ضربه زدن به نظام و تخريب چهره جمهوري اسلامي ايران نبود.
اين متهم پرونده سايتهاي اينترنتي با يادآوري اينكه من در بسياري از پروژه‌هاي اين افراد همكاري كرده و طي سالهاي اخير رهبري معظم نظام را مورد آماج توهين‌ها قرار دادم، اضافه كرده است: من اركان نظام و به خصوص قوه قضاييه را به شديدترين اتهامات متهم و چهره‌اي ضد حقوق بشري از آنان به نمايش گذاشتم.
وي در ادامه نامه خود مي‌نوسيد: امثال «ب - ن» براي پيشبرد اهداف خود و اجراي چريك بازي‌هاي سياسي به ما القاء مي‌كردند كه همه مشكلات اصلاحات راس نظام است و طي سالهاي اخير با انتشار نامه‌هاي سرگشاده و جوسازي و خبر پراكني در سايت ها و رسانه‌ها تحت فرمان خود، به تخريب چهره رهبري پرداختند.
امثال «م -ت»، ضمن مديريت سايت امروز، اين سايت را به بنگاه خبر پراكني و هياهو عليه اركان نظام تبديل كرده بود و بسياري از مطالب محرمانه و خلاف قانون را در اين سايت منتشر مي‌كرد و من نيز در اين اهداف، همراه و همگام آنان بودم.
ميرابراهيمي با تاكيد بر اينكه كميته چهار نفره شوراي عالي انقلاب فرهنگي سايت امروز را غير قانوني و غير مجاز اعلام نموده و مراتب را به مخابرات جهت فيلترينگ ابلاغ كرد و اين موضوع منعكس شده بود، مي‌نوسيد: همكاري ما جهت ادامه فعاليت با سايت امروز قطعاً خلاف قانون بوده كه من از اين كار اشتباه، اظهار ندامت و پشيماني كرده و مي‌كنم.
ميرابراهيمي در ادامه نامه خود مي‌نويسد: اما اين همه ماجرا نبود، داستان حمايت بيگانگان و ضدانقلاب از آنچه ما انجام مي داديم، خود، ماجراي ديگري دارد. در طي سالهاي اخير يك واقعيت وجود داشت، واقعيتي كه به شكل كاملاً نامرئي در يك جهت حركت مي‌كرد. شبكه‌اي مخوف كه سري در داخل كشور و سري هم در آن سوي مرزها داشت در داخل بسياري از سياسيون به اصطلاح اصلاح طلب و در خارج، عده‌اي گريخته از وطن تحت القائات يك اراده، پروژه‌هاي جنگ رواني فراواني را عليه نظام تدارك، ديدند كه من هم بر اثر لغزشهايي كه داشتم با اين شبكه همراه شدم. من هم با سياسيون داخل ارتباط داشتم و هم با ضد انقلاب خارج نشين مرتبط بودم. تحت القائات عناصر اين شبكه با سايت‌هاي غيرقانوني بسياري همكاري مي كردم و منبع گزارش و گفت وگوهاي راديوهاي بيگانه و ضد انقلاب از جمله راديو فردا بودم.
وي اضافه كرده است: از زندان كه آزاد شدم اين موضوع را بيش از پيش لمس كردم كه وقتي زنداني سياسي از زندان آزاد مي‌شود همه به فكر نزديك شدن به وي و القاء مطالبي هستند تا عليه دستگاه قضايي، زندان و نيروي انتظامي استفاده شود.
اين متهم پرونده سايتهاي اينترنتي دخالت برخي نهادها و گروه هاي خارج از كشور در جهت حمايت از افرادي مانند خود را شرم آور دانسته و مي‌نويسد: امثال من قوانين اين كشور را زيرپا نهاديم و مرتكب جرم شده‌ايم و اين گونه حمايت‌ها از سوي بيگانگان و گروه هاي ضد انقلاب موجب شد كه بيش از پيش به عمق جرايم خود پي‌ببريم كه به راستي ما چه كرده‌ايم كه اينگونه مورد حمايت بيگانگان قرار گرفتيم و اين نكته باعث سرافكندگي و شرمساري بيشتر ماست.
مير ابراهيمي در ادامه نامه خود به سران سه قوه آورده است: وقتي كه در زندان بودم و قرار بازداشت من با مساعدت مسئولان قوه قضاييه به وثيقه تبديل شده بود، افراد فراواني براي پرداختن وثيقه من داوطلب شده بودند. افرادي مانند عمادالدين باقي، مصطفي تاج‌زاده، محمد سيف‌زاده و امثالهم. اما من و خانواده‌ام به هيچ عنوان حاضر نبوديم، پس از اينكه از اشتباهات و انحرافات آگاه شدم، زير دين اين گونه افراد و گروه‌ها شوم. افراد و گروههايي كه تنها به فكر پيشبرد اهداف سياسي خود هستند.
وي مي‌افزايد: در بيرون از زندان شايعات فراواني در مورد دوران بازداشت من منتشر شد كه برخود لازم ديدم به اين شبهات پاسخ دهم. من در طول 60 روز بازداشت، با افراد مختلف از جمله حنيف مزروعي، شهرام رفيع زاده، امير معماريان و جواد تميمي ‌بودم و به هيچ عنوان ادعاي سلول انفرادي در مورد ما صدق نمي‌كند. در طول بازداشت، چيزي جز محبت و احترام از سوي افرادي كه با ما مرتبط بودند، نديدم. همين جا لازم مي‌دانم از همه محبتهاي اين افراد سپاسگزاري كنم و برايشان آرزوي توفيق و سربلندي از خداوند منان خواستار شوم.

وي با يادآوري اينكه در زندان اوين بازداشت بوده و از همانجا هم آزاد شده است، مي‌افزايد: در اين دوران به اشتباهات و انحرافات خود پي بردم و از كرده‌هاي خود، نادم هستم و خواهان جاري شدن رحمت اسلامي بر خود هستم. با اين اميد كه هرگز هيچ كس فريب فريب‌كاران را نخورد و اسير دست آنان نشود.
اين متهم پرونده سايتهاي اينترنتي در پايان خطاب به سران سه قوه تاكيد كرده است: اين مطالب را براي شما عنوان كردم تا از حقايق پشت پرده مانده آگاه شويد و انشاالله در دادگاهي علني، همه آنچه پيش آمده را بيان خواهم كرد تا سيه روي شود هر كه در او غش باشد.