یکشنبه 1 خرداد 1384

اکبر گنجي هم مي آيد / مصاحبه 10 ميليوني شمس الواعظين وعمادالدين باقي با هاشمي رفسنجاني کتاب مي شود

گزارش سراسز كذب سايت خبري -تحليلي خط نهم شنبه 31 ارديبهشت 1384
Saturday 21 May 2005

به گزارش خبرنگار خط نهم ، پس از صدور بخشنامه رييس قوه قضاييه مبني بر اعطاي مرخصي به برخي از زندانياني که مشکلات خاص از جمله بيماري هاي حاد دارند ، تلاش هاي گسترده اي از سوي برخي اعضاي حزب کارگزاران براي مرخص شدن اکبر گنجي از زندان در حال انجام است.
بخشنامه رييس قوه قضاييه به زندانيان مريض اين فرصت را مي دهد تا در فضايي خارج از محيط زندان به مداواي خود بپردازند. براين اساس برخي اعضاي کارگزاران با واسطه يکي از نزديکان خود در قوه قضاييه در حال رايزني هستند تا با اين استدلال که اکبر گنجي به شدت از بيماري سل و سرفه هاي شديد رنج مي برد ، از بخشنامه اخير رييس قوه قضاييه استفاده شده و اکبر گنجي را به مرخي درماني بفرستند.
شايان ذکر است گنجي در مرخصي چندي پيش خود در ديداري با هاشمي رفسنجاني نسبت به برخودي که وي در مورد انتخابات مجلس ششم و نيز قتل هاي زنجيره اي با هاشمي انجام داده بود ، اظهار ندامت کرده بود.
از سوي ديگر ، شمس الواعظين ( که هم اکنون مسؤل بخش رسانه اي ستاد هاشمي را برعهده گرفته است ) و عمادالدين باقي گفت‌وگويي را که چندي قبل با هاشمي رفسنجاني در کاخ مرمر انجام داده‌ بودند را به زودي به صورت كتاب منتشر مي‌کنند.

اين گفت‌وگو كه در طي چندين جلسه انجام شده است بعد از انجام مصاحبه از سوي يکي از اعضاي حزب كارگزاران که هم اکنون در روزنامه شرق فعال است مورد ويرايش و درنهايت ، هاشمي رفسنجاني متن مصاحبه را به جهت انتشار به صورت كتاب، مورد تاييد قرارداده است.

براساس اين گزارش علي هاشمي كه هم اکنون مسووليت مالي ستاد انتخاباتي هاشمي را برعهده دارد به هركدام از مصاحبه كنندگان ، مبلغ 5 ميليون تومان به رسم هديه و يادبود ، پرداخت كرده است.

گفتني است يكي از دلايل زنداني شدن عمادالدين باقي درچندي پيش ،‌ ارايه تحليل ها و مستنداتي درمورد رحلت يادگار امام (ره) ، (حاج احمد خميني)، و ارتباط آقاي هاشمي بااين موضوع بود.


از سوي ديگر خبرنگار خط نهم گزارش داد : حزب کارگزاران سازندگي جهت پوشش فعاليت هاي انتخاباتي کانديداي خود، هاشمي رفسنجاني قرار دادي چند ميليوني را با برخي رسانه هاي خارجي منعقد کرده است.
اين حزب طي قراردادي 20ميليون توماني با اقاي "م.ن" از خبرنگاران بي بي سي در تهران وي را جهت پوشش اخبار کانديداي حزب متبوع شان استخدام کرده اند ، همچنين رابط تشکيلاتي کارگزاران در تماس با يکي از خبرنگاران رويترز قراردادي بالغ بر 15ميليون تومان را با او منعقد کرده است.

از سوي ديگر شب گذشته خبرنگاران و مسئولان رسانه ها و سايت هاي اينترنتي نزديك به هاشمي رفسنجاني با وي ديدار و گفت و گو كردند.

در اين جلسه که با هدف هماهنگ سازي جريان رسانه اي اين كانديدا صورت گرفت اعضاي تيم محتوي ستاد انتخاباتي هاشمي رفسنجاني كه پيش از اين نام و عنوان آنها در گزارشي منتشر شده بود نيز حضور داشتند.

در اين زمينه خبرنگار خط نهم گزارش داد : از سوي ستاد انتخاباتي هاشمي با بيش از 150 نشريه کشوري و محلي براي انجام تبليغات گسترده براي هاشمي رايزني به عمل آماده است و حتي اين ستاد با مراجعه به نشرياتي که منتقد سياست هاي هاشمي هستند از آنها خواسته اند که تا برگزاري انتخابات رياست جمهوري از انتشار مطالب حاوي نقد به هاشمي و اطرافيان وي خودداري کنند .