چهارشنبه 18 خرداد 1384

باقي با ايزدپناه در ميان گذاشت؛درخواست رسيدگي به وضعيت خانواده‌ي يك زنداني و وضعيت پرونده‌ي سميع‌نژاد و متهمان هواپيماربايي


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران 1384/03/18 برابر06-08-2005
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

عمادالدين باقي، رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان در حاشيه‌ي ديدار روز سه‌شنبه خود به همراه عزت الله سحابي، ابراهيم يزدي و سعيد مدني با عبدالرضا ايزدپناه، رييس حوزه‌ي رياست قوه‌ي قضاييه، موضوع پرونده‌ي چند تن از زندانيان را با وي در ميان گذاشت.

وي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از وضعيت خانواده‌ي زنداني مرحوم ضيايي به عنوان يكي از موضوعات مطروحه با ايزدپناه ياد كرد و توضيح داد: ضيايي از جمله زندانيان مالي بود كه چندي پيش به علت سقوط از تخت به كما رفت و درگذشت. پس از آن من مقاله‌اي در اين زمينه نوشتم كه از قرار مورد توجه آيت الله هاشمي شاهرودي رييس قوه‌ي قضاييه قرار گرفته بود.


باقي گفت: در ديدار شب گذشته گوشه‌هايي از تنگناهاي مالي خانواده‌ي اين زنداني كه سرپرست خود را در زندان از دست داده‌اند به ايزدپناه گفتم و خواستار آن شدم تا قوه‌ي قضاييه و سازمان زندان‌ها نسبت به وضعيت خانواده‌ي وي رسيدگي كند. ايشان نيز شماره تلفن و آدرس سكونت خانواده‌ي اين زنداني را گرفتند تا اين موضوع را پيگيري كنند.


وي هم‌چنين گفت كه وضعيت پرونده‌ي مجتبي سميع‌نژاد از جمله متهمان وبلاگ‌نويس را نيز با ايزدپناه در ميان گذاشته است و افزود: حكم اين متهم مراحل تجديدنظر را طي مي‌كند و وي بنابر قرار وثيقه‌اي كه براي او صادر شده است بايد آزاد شود، به ويژه آنكه صد ميليون تومان وثيقه‌ي او نيز توديع شده است.

به گفته‌ي وي ايزدپناه در واكنش به اين درخواست از دستور ويژه‌اي از سوي رييس قوه‌ي قضاييه در مورد پرونده‌ي سميع‌نژاد خبر داده است تا هر چه زودتر اين مساله حل شود.


رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان، هم‌چنين با اشاره به نامه‌اي كه سه تن از متهمان پرونده‌ي هواپيماربايي خطاب به آيت الله هاشمي شاهرودي نوشته و طي آن با ارائه‌ي توضيحاتي اظهار ندامت كرده بودند، از ايزدپناه تقاضا كرده است تا اين متهمان نيز هم‌چون ديگر متهماني كه علي‌رغم برخي از محكوميت‌ها از مرخصي استفاده مي‌كنند بتوانند به مرخصي روند. ايزدپناه نيز قول پيگيري اين موضع را به باقي داده است.

وي هم‌چنين از توصيه‌ي خود و همراهانش در اين ديدار مبني بر ادامه‌ي مرخصي گنجي خبر داد و افزود: توصيه كرديم كه در شرايط موجود بهتر است، علاوه بر تمديد مرخصي گنجي، وضعيت پرونده‌ي ديگر زندانيان نيز مورد رسيدگي قرار گيرد.

خبرگزاري ايلنا در همين تاريخ نيز خبر مشابهي را منتشر كرد.