شنبه 22 مرداد 1384

جواد مظفر:باقي در طول سال‌‏هاي گذشته به خوبي امتحان خود را پس داده است

تهران- خبرگزاري كار ايران
تاريخ :22/05/1384

به دنبال درج اخباري مبني بر انتقاد گنجي از نوع رفتار سياسي عمادالدين باقي، عضو هيات مديره انجمن دفاع از حقوق زندانيان، هدف از طرح چنين موضوعاتي را اختلاف‌‏افكني ميان اصلاح‌‏طلبان و ايجاد مانع بر سر راه اصلاحات دانست.

محمدجواد مظفر در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با بيان اينكه كساني كه به دنبال ايجاد اختلاف ميان گنجي و باقي هستند، راه خطايي را در پيش گرفته‌‏اند، گفت: منشا اين‌‏گونه خبرها معمولا سايت‌‏هاي اينترنتي هستند كه بارها و بارها چنين مطالبي را منعكس كرده‌‏اند كه نادرستي آنها بعدها آشكار شده است.
وي، ايراد چنين اتهاماتي از سوي گنجي به باقي را امري محال خواند و گفت: گنجي هيچ‌‏گاه در مورد دوست خود چنين صحبت نمي‌‏كند.
مظفر تصريح كرد: عمادالدين باقي فردي است كه در طول سال‌‏هاي گذشته به خوبي امتحان خود را پس داده و نشان داده است كه فردي دلسوز، مدافع حقوق انساني و مدافع حق و حقيقت است.
وي با اشاره به فعاليت‌‏هاي انجمن دفاع از حقوق زندانيان، گفت: از زمان تشكيل اين انجمن، باقي و همكارانش بدون هيچ‌‏گونه حب و بغضي از حقوق همه زندانيان در همه صنوف حمايت كرده است و اين انجمن از همان روز اول فعاليت خود اعلام كرد كه يك NGO غيرسياسي و صرفاً حقوق بشري است و از حقوق حقه همه زندانيان دفاع خواهد كرد، به همين جهت به دنبال نوعي تعامل و همكاري با مسوولان قضايي كشور بود.
عضو هيات مديره انجمن دفاع از حقوق زندانيان ادامه داد: برخي‌‏ها به جاي اينكه به دنبال احياي حقوق پايمال‌‏شده گنجي باشند، به دنبال اختلاف‌‏افكني ميان گنجي و باقي هستند.