سه شنبه 10 آبان 1384

نامه فعالان سياسي و وكلاي مدافع عبدالفتاح سلطاني به رياست قوه قضاييه برای آزادی وی،


تهران- خبرگزاري كار ايران(ايلنا)دوشنبه 9 آبان 1384

جمعي از فعالان سياسي و وكلاي مدافع عبدالفتاح سلطاني، وكيل دادگستري و عضو كانون مدافعان حقوق بشر كه در بازداشت به سر مي‌‏برد، نامه درخواست آزادي سلطاني را به دفتر حوزه رياست قوه قضاييه ارايه كردند.
محمد سيف‌‏زاده، يكي از وكلاي عبدالفتاح سلطاني در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، در اين مورد گفت: صبح امروز آقاي عمادالدين باقي، رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان و خانم‌‏ها شيرين عبادي و فريده غيرت از وكلاي اين عضو زنداني كانون مدافعان حقوق بشر و معصومه دهقان، همسر وي با حضور در حوزه رياست قوه قضاييه نامه‌‏اي را كه در تجمع اين كانون براي آزادي سلطاني تنظيم شده بود، جهت بررسي به اين حوزه ارايه كردند.
وي در مورد محتويات اين نامه، گفت: در اين نامه اشاره كرده‌‏ايم كه سلطاني بدون گناه و بي‌‏بهره از حقوق يك زنداني در بازداشت به سر مي‌‏برد و به همين جهت تقاضاي آزادي وي را از رييس قوه قضاييه خواستار شده‌‏ايم، همچنين در اين نامه اشاره كرده‌‏ايم كه اگر بنا بر محاكمه سلطاني است، اين محاكمه بايد عادلانه و منصفانه انجام شود.
فريده غيرت، ديگر وكيل عبدالفتاح سلطاني نيز در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با اعلام ارايه نامه مذكور به دفتر حوزه رياست قوه قضاييه، گفت:
به علت اينكه آقاي شاهرودي در جلسه‌‏اي حضور داشت، نتوانستيم با ايشان ملاقات كنيم اما نامه‌‏اي به حوزه رياست قوه قضاييه تقديم شد تا از طريق آقاي ايزدپناه به رييس قوه قضاييه ارايه شود.
وي با بيان اينكه منتظر جواب نامه از سوي رييس قوه قضاييه هستيم، ابراز اميدواري كرد كه مقدمات آزادي سلطاني هر چه زودتر فراهم شود.