یکشنبه 13 آذر 1384

گزارش كامل تجمع اعتراض‌‏آميز نسبت به وضعيت پرونده عبدالفتاح سلطاني


گزارش كامل تجمع اعتراض‌‏آميز نسبت به وضعيت پرونده عبدالفتاح سلطاني، ايلنا و ايسنا
تهران- خبرگزاري كار ايرانشنبه 12 آذر 1384

جمعي از فعالان سياسي, حقوق بشري, دانشجويي و نيز وكلا و خانواده عبدالفتاح سلطاني صبح امروز در اعتراض به وضعيت پرونده عضو دربند كانون وكلاي دادگستري مركز، مقابل حوزه رياست قوه قضاييه تجمع كردند.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، نماينده‌‏اي از حوزه رياست قوه قضاييه با حضور در جمع متحصنين، اعتراض‌‏هاي سه نفر از نمايندگان تجمع‌‏كنندگان را به صورت مكتوب يادداشت كرد.
معصومه دهقان، همسر عبدالفتاح سلطاني در اعتراض خود ضمن اينكه خواستار آزادي همسرش شد، عنوان كرد كه همسرش بيش از چهار ماه است كه در بازداشت موقت به سر مي‌‏برد و با وجودي كه بازپرس قبلي پرونده، قرار بازداشت سلطاني را فك كرده است اما اين امر با مخالفت مواجه شده است.
فريده غيرت، يكي از وكلاي عبدالفتاح سلطاني نيز به عنوان نماينده دوم تجمع‌‏كنندگان، ضمن اعتراض به روند پرونده موكلش گفت كه در انتظار تصميم قضايي در مورد سلطاني هستيم.
وي ضمن رد اتهام جاسوسي موكلش، گفت: باز پرس قبلي پرونده معتقد بود كه اتهام سلطاني جاسوسي نيست كه اميدواريم بازپرس جديدكه سه روز است كار خود را در اين زمينه شروع كرده است، همين نظر را داشته باشد.
محمد شريف، ديگر وكيل عبدالفتاح سلطاني نيز از رييس قوه قضاييه خواست تا سياستي كه در مورد پرونده وبلاگ‌‏نويسان اتخاذ شد و شخص رييس قوه قضاييه پرونده را مطالبه و در قالب كميته‌‏ ويژه‌‏اي دستور رسيدگي به اين پرونده را صادر كرد، اتخاذ كند و پرونده سلطاني را شخصاً مورد بررسي قرار دهد.
وي همچنين به عدم اجازه ملاقات وكلاي عبدالفتاح سلطاني با وي اعتراض كرد.
صدر حاج سيد جوادي نيز در اين تجمع خطاب به مقامات دستگاه قضايي گفت: روي عدالت قضاوت كنيد، اين دستور صريح قرآن است.
وي ضمن قدرداني از جمع تجمع‌‏كنندگان گفت: سلطاني بيش از چهار ماه است كه در زندان به سر مي‌‏برد و ما خواستار آزادي اين وكيل دادگستري هستيم.
سيدجوادي كه به گفته خود از سال 1322 به عنوان وكيل دادگستري و مدتي نيز به عنوان وزير دادگستري و دادستان مشغول فعاليت بود، ضمن انتقاد نسبت به عدم اجازه ملاقات به تجمع‌‏كنندگان براي ملاقات با رييس قوه قضاييه، گفت: ما در اينجا جمع شده‌‏ايم تا با مقامات قضايي و شخص رييس قوه قضاييه ديدار كنيم اما آقايان مانع مي‌‏شوند.
در پايان اين تجمع نماينده حوزه رياست قوه قضاييه ضمن مكتوب كردن اعتراضات نمايندگان تجمع‌‏كنندگان اعلام كرد كه نتيجه رسيدگي به اعتراض‌‏هاي آنان به عمادالدين باقي اطلاع داده خواهد شد.
در اين تجمع، صدر حاج سيد جوادي, ابراهيم يزدي, هاشم صباغيان و محمد توسلي از نهضت آزادي ايران, هدي صابر, محمد بسته‌‏نگار, محمد ملكي, مرضيه مرتاضي لنگرودي, يوسفي اشكوري, كيوان صميمي و سعيد مدني از نيروهاي ملي - مذهبي, فريده غيرت به نمايندگي از وكلاي عبدالفتاح سلطاني, محمد سيف‌‏زاده, محمد شريف, محمدعلي دادخواه و نرگس محمدي از كانون مدافعان حقوق بشر, هادي كحال‌‏زاده به نمايندگي از ادوار تحكيم وحدت و خانواده عبدالفتاح سلطاني حضور داشتند.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در پايان اين تجمع، نامه‌‏اي از سوي تجمع‌‏كنندگان به هاشمي شاهرودي، رييس قوه قضاييه ارائه شد.
(به دليل اينكه متن نامه در خبر ديگري امده است از نقل مجدد ان صرفنظر مي شود)