سه شنبه 13 تیر 1385

دو انتقاد به نامه باقي در مورد محكومان به اعدام در خوزستان

هفته نامه شما حزب موتلفه اسلامي ص 3:
شنبه 10 تير 1385 – 5 جمادي الثاني 1427- شماره 468
مخالفت با اعدام بمب‌گذاران
خبر: عمادالدين باقي از افراطيون مدعي اصلاح‌طلبي در نامه‌اي به رييس قوه قضاييه و وزير اطلاعات خواستار لغو حكم اشخاصي شد كه به جرم بمب‌گذاري در خط لوله نفتي اهواز محكوم به اعدام شده‌اند.
باقي كه خود را رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان معرفي كرده است مي‌گويد اين افراد به علت فقر مالي فريب خورده‌اند او در يك حكم كلي مدعي شد دولت بايد زمينه فريب خوردن افراد را از بين ببرد.
نظر: آقاي باقي از مخالفين اجراي حكم اعدام است و بارها نظرات خود را در اين باره مكتوب كرده است. بديهي است كه دولت بايد زمينه فريب خوردن افراد را از بين ببرد، اما اين موضوع مانع از اجراي حكم خداوند نمي‌شود. در يك نگاه جامع اظهارات آقاي باقي دقيقاً در برابر صريح آيات قرآني قرار دارد.


روزنامه آفتاب ص 11
شنبه 10 تير 1385 – 5 جمادي الثاني 1427 – اول جولاي 2006 شماره 1828
ستون روي خط آفتاب
آقاي عمادالدين باقي كه اين همه در مورد نهادهاي حقوق بشر و فعالان عرصه مدني در رابطه با اعدام تروريست‌هاي خوزستان سخن مي‌گويند، آيا خانواده‌هاي كشته شدگان در انفجارهاي اهواز از اين حقوق برخوردار نبوده‌اند؟ اگر محكومان اين جنايت تروريستي در حال محاكمه هستند و ايشان نگران احكام صادره دادگاه مي‌باشند، چه دادگاهي كشته شدگان انفجارات فوق را محاكمه و به مرگ محكوم كرده بود؟

(لازم به تذكر است كه انتقاد پيغام‌دهنده محترم به روزنامه آفتاب، مبتني بر مطالعه متن خلاصه‌شده نامه مذكور درباره محكومان به اعدام در اهواز است. بدون‌شك اگر متن كامل نامه ملاحظه مي‌شد برداشت و قضاوت متفاوتي داشتند)