دوشنبه 6 شهریور 1385

جلسه بازپرسي عمادالدين باقي در دادسراي انقلاب برگزار شد

دومين جلسه بازپرسي عمادالدين باقي در دادسراي انقلاب برگزار شد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

وكيل مدافع عمادالدين باقي گفت: موكلم صبح امروز براي دومين بار جهت انجام تحقيقات در بازپرسي امور امنيتي دادسراي انقلاب حاضر شد.

صالح نيك‌بخت در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار داشت: با توجه به خبر احضار عمادالدين باقي رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان، وي صبح امروز براي دومين بار در بازپرسي شعبه 14 دادسراي ناحيه 7 ويژه‌ي امور امنيتي حضور يافت كه علي‌رغم جلسه بازپرسي قبلي امروز به عنوان وكيل پرونده در جلسه حضور نداشتم و تحقيقات به تنهايي از باقي به عمل آمد.

وي درباره‌ي علت احضار باقي گفت: با توجه به اين‌كه در جلسه‌ي قبلي حضور يافتيم و بازپرسي با رعايت مقررات و با حضور من از باقي انجام شد، ترجيح مي‌دهم بر اساس قانون فعلا موضوعي را مطرح نكنيم.

وكيل مدافع عمادالدين باقي در رابطه با اين‌كه آيا جلسات بازپرسي امروز ادامه خواهد يافت يا خير؟ ابراز داشت: تا ساعات 14 امروز تحقيقات ادامه داشت ولي نمي‌دانم تا چه زماني و چند جلسه به طول خواهد انجاميد.


خبر گزاري کار ايران 06/06/1385

جلسه بازپرسي عمادالدين باقي در دادسراي انقلاب برگزار شد

تهران- خبرگزاري كار ايران

دومين جلسه بازپرسي رسيدگي به پرونده عمادالدين باقي، صبح امروز در شعبه 14 بازپرسي دادسراي انقلاب برگزار شد.
"صالح نيكبخت،" وكيل مدافع عمادالدين باقي، در گفت‌وگو با خبرنگار "ايلنا" با اعلام اين مطلب گفت: موضوع پرونده موكلم ظاهراً مربوط به مسايلي است كه در سال گذشته اتفاق افتاده و چون موضوع در شعبه رسيدگي كننده به مسايل امنيتي دادسراي عمومي و انقلاب تهران (ناحيه هفت) مطرح است، در حال حاضر از توضيح در مورد آن و نيز مسايل مطرح شده در جلسه بازپرسي به منظور رعايت مقررات، خودداري مي‌‏كنم.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، موضوع پرونده عمادالدين باقي مربوط به اعزام يك گروه براي شركت در كارگاه آموزشي حقوق بشر در يك سال و نيم پيش در دوبي امارات بود كه مسوولان اين "ورك‌‏شاپ" در ابتدا عنوان كردند كه اين كارگاه آموزشي از طرف سازمان ملل متحد (UN) برگزار مي‌‏شود، اما بعد از آن مشخص شد كه سازمان ملل در برگزاري اين كارگاه آموزشي هيچ نقشي نداشته است كه در همان جا شركت‌‏كنندگان به دليل طرح برخي مسايل غير از مسايل حقوق بشري در اين كارگاه، اعتراض خود را اعلام مي‌‏كنند.
قرار است عمادالدين باقي در هفته جاري به همراه وكيل مدافع خود در شعبه مزبور حاضر و مصاحبه‌‏هاي خود با روزنامه واشنگتن پست و برخي نشريه‌‏هاي ديگر در آن زمان را به بازپرسي ارايه كند.
پيش از اين برخي از افراد گروه اعزامي به دوبي براي شركت در كارگاه آموزشي حقوق بشر، اسفند ماه سال گذشته بازداشت و براي آنها پرونده‌‏هايي تشكيل شده بود.