شنبه 11 شهریور 1385

ايسنا:وكيل مدافع عمادالدين باقي از برگزاري آخرين جلسه‌ي بازپرسي موكلش در هفته‌ي آينده خبر داد

گزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي1385/06/10

صالح نيكبخت در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: سومين جلسه‌ي بازپرسي موكلم كه آخرين جلسه‌ نيز خواهد بود، در مورد اتهام تشكيل يك Work Shop براي آموزش حقوق بشر در امارات متحده‌ي عرب برگزار خواهد شد و وي در اين جلسه به ارائه توضيحاتي خواهد پرداخت.
وي تصريح كرد: در اين Work Shop چهار نفر از سوي موكلم معرفي شده و دعوت‌كننده اين Work Shop را وابسته به سازمان ملل متحد معرفي كرده بود، ولي پس از آنكه مدعوين متوجه مي‌شوند كه اين ارگان وابستگي به سازمان ملل متحد ندارد و موضوعات ديگري را مطرح مي‌كند به عنوان اعتراض آن را ترك مي‌كنند.
نيكبخت ادامه داد: در همين رابطه آنان سال گذشته به مراجع قضايي احضار مي‌شوند و دو نفر از آنان مدتي در زندان باقي مي‌مانند و دو نفر ديگر كه همسر و دختر عمادالدين باقي بودند پس از چند جلسه بازپرسي كه صحت اظهارات آنان به اثبات مي‌رسد، آزاد مي‌شوند و پرونده ظاهرا در مورد آنان مختومه مي‌شود.
وكيل مدافع باقي خاطرنشان كرد: از سويي چون موكلم خود را مسوول اعزام اين افراد معرفي كرده بود وي را نيز احضار كردند. لازم به توضيح است قبلا مقالاتي از سوي موكلم منتشر شده بود و دعوت كنندگان كه خود را وابسته به سازمان ملل معرفي كرده بودند را و اين امر نيز خلاف بوده است، از سوي موكل در اين مقالات به باد انتقاد گرفته شده‌ بودند.
نيكبخت از بيان ساير جزئيات پرونده خودداري كرد.