سه شنبه 9 مرداد 1386

عمادالدين باقي به 3سال حبس تعزيري محكوم شد

عمادالدين باقي به 3سال حبس تعزيري محكوم شد
وكيل باقي: در مدت قانوني تجديدنظرخواهي مي‌كنم

خبرگزاري دانشجويان ايران - 1386/05/09

وكيل مدافع عمادالدين باقي، رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان از محكوميت موكلش به سه سال حبس تعزيري خبر داد.

محمود علم در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: شعبه‌ي 6 دادگاه انقلاب تهران طي حكمي موكلم را به اتهام اجتماع و تباني به منظور انجام جرايم بر ضد امنيت كشور به دو سال حبس و به اتهام تبليغ عليه نظام جمهوري اسلامي ايران به نفع گروه‌هاي بيگانه و مخالف نظام به يك سال حبس محكوم كرد.

وي افزود: اتهامات موكلم به دليل مصاحبه با برخي رسانه‌ها، نامه‌نگاري و مصاحبه درباره‌ي محكومان زندان و اعدام در حوادث اهواز عنوان شده است.

علم ادامه داد: در اين پرونده علاوه بر عمادالدين باقي، چهار نفر ديگر از جمله همسر و دختر وي نيز به اتهام اجتماع و تباني به منظور انجام جرايمي بر ضد امنيت كشور به 3 سال حبس به مدت 5 سال تعليق محكوم شده‌اند كه اتهام آن‌ها مربوط به سفر به امارات و شركت در كنفرانسي مربوط به حقوق بشر است كه از طرف برگزار کنندگان گفته شده بود از سوي سازمان ملل برگزار شده اما بعد از حضور شرکت کنندگان مشخص شده كه اين سازمان دخالتي در تشكيل اين كنفرانس نداشته است.
وي افزود: در مدت قانوني نسبت به احكام صادره براي موكلانم تجديدنظرخواهي مي‌كنم و اميدوارم دادگاه با توجه به دلايل و مدافعات متهمان در مرحله‌ي تجديدنظر حكم به برائت موكلانم دهد.

http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-970224

خبرگزاري مهر9/5/1386
عمادالدین باقی به سه سال حبس تعزیری محکوم شد
شعبه ششم دادگاه انقلاب تهران، عمادالدین باقی را به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم کرد.
محمودعلم، وکیل مدافع باقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این مطلب، گفت: دادگاه پس از رسیدگی به پرونده موکلم، وی را به اتهام "اجتماع و تبانی به منظور انجام جرایمی بر ضد امنیت کشور" و "تبلیغ علیه نظام به نفع گروه های بیگانه و مخالف نظام" به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم کرد.

وی افزود: موضوع این پرونده مربوط به حضور برخی افراد از جمله همسر و دختر موکلم و چند تن دیگر در یک کارگاه آموزشی حقوق بشر در دوبی بود که بانیان این کارگاه عنوان کرده بودند که این کارگاه از سوی سازمان ملل متحد برگزار می شود اما بعدها مشخص شد که این کارگاه از سوی این سازمان برگزار نشده و بر همین اساس پرونده ای برای موکلم تشکیل شد.

وکیل مدافع باقی تصریح کرد: در حالی موکلم به سه سال حبس تعزیری محکوم شده که اساساً وی در این کارگاه آموزشی شرکت نداشت. ضمن اینکه همسر و دختر موکلم نیز به تحمل سه سال حبس که به مدت پنج سال به حالت تعلیق درمی آید، محکوم شده اند.

علم گفت: در رأی دادگاه، انجام مصاحبه با برخی رسانه ها و نامه نگاری و مصاحبه درباره محکومان به زندان و اعدام در حوادث اهواز از مصادیق اتهامی وی عنوان شده و دادگاه اعلام کرده که موکلم مبارزه با اقدامات تروریستی اهواز را تحت عنوان حمایت از حقوق زندانیان زیر سوال برده است.

وی خاطرنشان کرد: در فرصت قانونی نسبت به تجدیدنظرخواهی در این پرونده اقدام خواهیم کرد.

http://www.mehrnews.ir/fa/NewsPrint.aspx?NewsID=526969