یکشنبه 13 اردیبهشت 1388

اين آقاى نامزد حتما تدارکاتچى خواهد شد! (خبر ويژه)

کیهان يكشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۸● شماره ۱۹۳۵۱
http://www.kayhannews.ir/detail.aspx?cid=13013
اين آقاى نامزد حتما تدارکاتچى خواهد شد! (خبر ويژه)
دبیرکل حزب اعتماد ملی ترجیح داد برای گفت وگو با خبرنگاران خارجی، برخی عناصر افراطی را به همراه داشته باشد و حتی برخی سؤالات را آنها به جای وی پاسخ دهند!
در مصاحبه کروبی با خبرنگاران خارجی عناصری نظیر عیسی سحرخیز (عنصر پشتیبانی کننده پایگاه های مطبوعاتی دشمن که تا حد دفاع از نامزدهای فراماسونرها و ساواکی ها هم پیش رفت)، عباس عبدی (اولین مطرح کننده خروج از حاکمیت در حزب مشارکت که در آن روزگار مورد انتقاد کروبی قرار داشت) و غلامحسین کرباسچی وی را همراهی می کردند و مشورت می دادند. این نامزد انتخاباتی در عین حال ترجیح داد برخی سئوالات را پاسخ ندهد و پاسخ ها را مکررا به عبدی و کرباسچی سپرد! و این در حالی است که خبرنگاران قرار بود با وی آشنا شوند نه با اطرافیان نامزد!
به بازی گرفته شدن عناصر افراطی نظیر عبدی، سحرخیز، باقی، نجفی، ابطحی، کرباسچی و... در ستاد کروبی- با وجود این که تندروها همواره از وی به عنوان محافظه کار، مرتجع، غضنفر اصلاحات، طرف زد و بند با جناح مقابل و... معرفی کرده اند- همواره محل ابهام بوده است. اما قبضه تدریجی امور ستادها و شعارها و نگارش یا گفتن مواضع وی از سوی همین عناصر افراطی نشان می دهد که آنها بی دلیل و برای رضای خدا به ستاد کروبی اردو کشی نکرده اند. عماد باقی پیش از همه فاش کرد که اغلب مصاحبه ها و سخنرانی های تبلیغاتی خاتمی توسط حلقه موسوم به «اصحاب چهارشنبه» تهیه و به نام خاتمی منتشر می شد!
با توجه به گرایش اغلب مدعیان اصلاح طلبی به سمت موسوی و انزوای تقریبی کروبی، وی تحت فشار شدید روانی است به ویژه آن که مصمم است در انتخابات به هر قیمت شرکت کند. تندروها با اطلاع و سوءاستفاده از این نقطه ضعف، در صددند مواضع نسنجیده، تند و غیرقانونی را از زبان کروبی منتشر کنند با این پیش فرض که کروبی برای اصلاح طلب معرفی کردن خود و مورد توجه پدرخوانده های اصلی مدعیان اصلاح طلبی قرار گرفتن، مجبور است به اتخاذ چنین مواضعی تن دهد. و البته گویا پیش فرض خطایی هم نداشته اند!
نگاه ابزاری و تدارکاتچی افراطیون ذی نفوذ به نامزدهای اصلاح طلبان در حالی است که برخی از همین مدعیان اصلاح طلبی قبلا ادعا کرده بودند رئیس جمهور در جمهوری اسلامی تدارکاتچی است و شخصیت محترم و مستقلی ندارد.
گفتنی است اظهارات عبدی و کرباسچی با تخطئه مکرر به عملکرد دولت و مواضع نظام همراه بود.
--------------------------------------------

لازم به توضیح است که ادعای عضویت باقی در ستاد آقای کروبی مانند بسیاری از دروغ های دیگر این جریده است. باقی تاکنون عضوهیچ ستاد انتخاباتی نبوده و حتی در انتخابات دوم خرداد نیز بدون یکبار مراجعه به ستاد خاتمی، فقط کمک نوشتاری و... کرده است. در انتخابات دهم نیز طی مصاحبه ای دیدگاه مثبت خود را درباره نامزدی آقای کروبی به دلیل مزیت هایی که نسبت به سایرنامزدها در زمینه پیگیری و اهتمام به امور حقوق بشری دارد اعلام کرده ولی عضو ستاد ایشان نیست.