سه شنبه 28 مهر 1388

فشار بر مهدی محمودیان برای اعتراف علیه باقی

سايت نوروز18مهر 88
http://norooznews.org/news/14262.php
مهدی محمودیان، عضو جبهه مشارکت و انجمن دفاع از حقوق زندانیان که در تاریخ 26 شهریور ماه بازداشت شد، در ملاقات با مادر خود خبر داد که در زندان برای اعتراف علیه عمادالدین باقی تحت فشار شدید قرار گرفته است. محمودیان به اتهام گفتگو با رسانه های مختلف در مورد اعلام نام و شمار کشتگان و پافشاری بر دفن غیرقانونی آنها در بخش‌های مختلف بهشت زهرا، بازداشت شده است
به گزارش نوروز، محمودیان پس از امتناع از اقرار علیه باقی به حال خود رها شده و مدتی است بازجویی نمی‌شود. احتمالا این وضعیت بلاتکلیف نیز نوعی اعمال فشار برای اعتراف گرفتن از او است.
محمودیان در دیدار با مادرش از روزه سیاسی خود و برخی دیگر از زندانیان خبر داده است. از اظهارات محمودیان می توان نتیجه گرفت که وی در سلول انفرادی نیست.
این فعال سیاسی و حقوق بشری در این ملاقات از خونریزی‌های پیاپی بینی‌اش نیز گلایه کرده است.
مهدی محمودیان پیش از بازداشت به دلیل خونریزی بینی تحت نظر پزشک بوده است.
بنا به گفته مادر محمودیان، چند روز پیش از دستگیری پلاتین پای او اندکی حرکت کرده بود و نیاز به عمل جراحی داشت،‌ که متاسفانه با بازداشت او این جراحی ممکن نشد.
این فعال سیاسی در تاریخ 26 شهریور و در موج دستگیری اعضای جوان جبهه مشارکت بازداشت شد.
---------------------------------------------------------
فشار بر مهدی محمودیان برای اعتراف علیه باقی
http://balatarin.com/permlink/2009/10/10/1792490
------------------------------------------------------------

وضعیت جسمانی مهدی محمودیان مناسب نیست

مهر138821 سايت نوروز
مهدی محمودیان، عضو کمیته اطلاع رسانی جبهه مشارکت ایران اسلامی روز دوشنبه با مادر خود ملاقات کرد و به گفته مادر محمودیان، حال جسمی او در این دیدار اصلا خوب نبوده است.
به گزارش نوروز، عضو کمیته اطلاع رسانی جبهه مشارکت، دچار مشکلات گوارشی و معده درد شدید شده که به همین دلیل نیاز مداوم به دستشویی دارد، اما متاسفانه از سوی مسئولان زندان توجهی به این موضوع نمی شود.
علی رغم درخواست های مکرر محمودیان برای مراجعه به پزشک، با درخواست او موافقت نشده و تنها دوبار به او قرص هایی برای کاهش درد معده داده اند.
محمودیان همچنین از ادامه خونریزی بینی خود خبر داده است. عضو کمیته اطلاع رسانی جبهه مشارکت پیش از بازداشت نیز به دلیل خونریزی بینی تحت نظر پزشک بود.
او در این ملاقات همچنین از وضعیت بهداشتی نامناسبی که دارد گلایه کرده است.
او در ملاقات اخیر به مادر خود گفته که بعد ازهفته اول بازداشت که تحت فشار بوده تاکنون دیگر بازجو به سراغ او نیامده است. محمودیان از وضعیت بلاتکلیف خود ابراز نارضایتی کرده است. احتمالا این وضعیت بلاتکلیف نیز نوعی اعمال فشار برای اعتراف گرفتن از زندانیان است.
محمودیان که عضو انجمن دفاع از حقوق زندانیان نیز هست، در ملاقات قبلی با مادر خود از فشار شدیدی که بر او برای اعتراف علیه عمادالدین باقی وجود داشت، خبر داده بود.
گفتنی است، دختر 4 ساله مهدی محمودیان گمان می کند که پدرش به مسافرت رفته است. به گفته خانواده محمودیان از آنجایی که این دختر کوچک شب ها از فرط بیتابی دچار تب و لرز می شود، روز گذشته خانواده به دلیل اینکه مبادا حال این دختر کوچک بدتر شود، او را برای ملاقات با پدرش به زندان نبردند.
زینب محمودیان از روز 25 شهریور ماه که پدرش همراه با تعداد زیادی از اعضای جوان حزب مشارکت بازداشت شد تاکنون او را ندیده است.