دوشنبه 25 آبان 1388

بيانيه موسسه مارتين آنالز درباره ممانعت از حضور باقي و چگونگي برگزاري مراسم اهداي جايزه

لينك بيانيه به زبان انگليسي
http://www.martinennalsaward.org/en/press/2009-11-02.html
لينك سخنراني هانس تولن رئيس موسسه وکمیساریای عالی رتبۀ حقوق بشر در سازمان ملل و نيزپيام باقي به زبان انگليسي
http://www.martinennalsaward.org/en/press/speeches09.htm

http://www.martinennalsaward.org/en/press/proposal09.html


یک ایرانی مدافع حقوق بشر ازحضور در مراسم اهدای مهمترین جایزۀ حقوق بشر در ژنو ممنوع شد
http://www.martinennalsaward.org/ir/press/2009-11-02.html

در تاریخ 18 سالۀ جایز ۀمدافعین حقوق بشر « مارتین اِنالز»، (MEA) عماد باقی اولین کسی است که از گرفتن جایزه خود بطور حضوری محروم گردید. بدین خاطر، گردانندگان مراسم اهداء جایزه که در تاریخ 2 نوامبر در شهر ژنو برگزار میگردد لازم میبیند که به فوریّت توجّه جهانیان را به سوی اوضاع ایران جلب نماید.
«هانس تولن » رئیس بنیاد « مارتین انالز» اشاره نمود: «اگر دولت از یک نویسنده که از رعایت حقوق بشر، آنهم با تکیه بر مبانی و تعالیم اسلامی سخن میگوید اینقدر بترسد، میتوان حالت او را در مقابل مخالفین رژیم مجسّم نمود»
این جایزه را کمیساریای عالی رتبۀ حقوق بشر در سازمان ملل به نمایندۀ عماد باقی تقدیم خواهد نمود، و « باربارا هندریکس»خوانندۀ مشهور اُپرا به افتخار ایشان برنامه اجرا خواهد نمود. ضحنه هائی از فیلم مخصوصی نیز که از ملاقات چندی قبل یک فیلمساز با برندۀ جایزه تهیّیه گردیده است نشان داده خواهد شد.
این مراسم که با همکاری شهرداری شهر ژنو، پایتخت حقوق بشر در دنیا ، انجام گرفته است رأس ساعت 18 (شش بعد از ظهر) در سالن مجلّل « ویکتوریا هآ ل» برگزار خواهد شد. تلویزیون سوئیس تمام مراسم را به خبرنگاری آقای« میشل سِروتی » ضبط خواهد نمود.
عماد باقی، نویسنده و پژوهشگر دینی شهامت این را دارد که برای به گوش رساندن اعتقادات خود در مورد اینکه قرآن نه جزای مرگ را تصدیق نموده و نه زندانی کردن ها و کشتارهای خودسرانه و اختیاری را، بر پاخیزد. او بدون تزلزل وسرسختانه، و بدون متوسّل شدن ویا تشویق به خشونت، سعی نموده که نظرات خود را به همه بشناساند. خود و خانواده اش به دفعات هدف اقدامات دادگاهی وشبه قضائی قرار گرفته اند، امّا قدرت منطق و کلام ایشان که تمامأ بر مبنای مبحث های دینی و نوشته هاو سخنرانی های آکادمیک و دانشمندانه است، توانسته است حتّی دربین روحانیون نیز برای او کسب اعتبار و احترام بنماید، و تعدادی از کتابها و مقاله هایش باکسب اجازه به چاپ رسیده است.
MEA که حاصل همکاری 10 تا از مهمترین سازمان های حقوق بشر دنیا میباشد، پاداشی است از طرف تمامی جنبش های حقوق بشری .
هیئت داوری از سازمانهای غیر دولتی زیر تشکیل یافته است: عفو بین الملل Amnesty International ، دیده بان حقوق بشر
Human Rights Watch ، اوّل حقوق بشر Human Rights First ، فدراسیون بین المللی حقوق بشر
International Federation for Human Rights ، سازمان جهانی علیه شکنجه
World Organisation Against Torture ،
کمیسیون بین المللی حقوقدانان Jurists of International Commission ، جرمن دیاکونی German Diakonie ، خدمات بین المللی برای حقوق بشر International Service for Human Rights ، فرونت لاین هوری دوکس
Front Line and HURIDOCS .

حمایت کنندگان جایزه مارتین انالز عبارتند از: لوئیز آربور ، آسما جهانگیر ، ژوزه راموس – هورتا ، تئو وان بوون ، آداما دی ینگ ، لئاندرو دسپویی ، باربارا هندریکس ، روبرت فولگام ، و(شادروان) ورنر لوت جته.

[email protected]
یااز سایت ما بازدید فرمایید:
www.martinennalsaward.org