شنبه 28 فروردین 1389

عمادالدین باقی به مشکل حاد تنفسی مبتلا شده است

فاطمه کمالی همسر عمادالدین باقی نسبت به سلامت جسمی همسرش ابراز نگرانی کرد و شرایط نگهداری باقی را موجب صدمه به سلامتی او دانست.

کمالی پیشتر هم گفته بود، عمادالدین باقی در دوره قبلی حبس در سلول های ۲۰۹ به دلیل شرایط بسیار نامناسب سلول خود به حمله های تنفسی دچار شد به گونه ای که پزشکان مورد تایید وزارت اطلاعات در بیمارستان قمر بنی هاشم نگهداری وی را در سلول بسته و بدون روزنه تنفسی و محیط استرس زا را برای او بسیار خطرناک توصیف کردند ولی بی توجهی به این هشدارها سبب شد بیماری او که تا حدی کنترل شده بود بازگردد و او در شب عید سال ۱۳۸۹راهی بیمارستان شود.

....

بر اساس اطلاعاتی که همسر باقی در اختیار جرس گذاشت : « با آنکه عدم گردش هوا در یک محیط بسته منجر به آسیب جسمی باقی می شود اما متاسفانه در سلول های بند ۲۴۰ با بستن دریچه مانع از عبور هوا می شوند به گونه ای که در آخرین ملاقاتی که به صورت کابینی با باقی داشتم او از دشواری تنفس در سلول خود رنج می برد.» به گفته همسر باقی ، او همچنان از روحیه بالایی برخوردار است .

کمالی همچنین یادآور شد باقی در مورد مشکل تنفس خود تاکنون چند بار درخواست دیدار با رئیس بند را داده اما موفق به دیدار نشده است.

فاطمه کمالی با ابراز تعجب از وضعیت دشوار کسی که باید طبق قانون آزاد باشد گفت:«اتهامی که متوجه باقی کرده اند اصولا موضوعی نیست که برای آن قرار بازداشت موقت صادر شود، با این وجود ۷ روز دیگر، دو ماهه دوم بازداشت موقت باقی یعنی چهار ماه حبس او هم به پایان می رسد در حالی که هیچ قرار بازداشتی در دو ماهه دوم به او ابلاغ نشده است و باقی تاکید دارد قانونا یک ساعت نگهداری بدون ابلاغ قرار، جرم محسوب می شود. علی رغم نظر شعبه رسیدگی کننده مبنی بر آزادی باقی با قرار وثیقه وی همچنان در سلول بسته و بدون هرگونه امکاناتی به سر می برد و تنها در سلول خود یک جلد قرآن کریم دارد.»

فاطمه کمالی یادآور شد:« جلسه دوم محاکمه مدیر مسوول کیهان فردا برگزار می شود. جلسه اول این دادگاه وکلای باقی طرح شکایت کردند و مدیر مسوول کیهان به جای پاسخ به ادعاهای سابق خود، دوباره به اتهام پراکنی پرداخت. باقی در جلسات پیشین که قرار بود دادگاه تشکیل شود حضور یافته بود اما مدیر مسوول کیهان از آمدن سر باز زده بود و در جلسه پیش در حالی که باقی در زندان بود، به دادگاه آمد و بخش عمده جلسه گذشته دادگاه را بدون حضور باقی به عنوان شاکی ، به حمله به او پرداخت و طبق قانون در جلسه فردای دادگاه باید وقتی به وکلای باقی برای پیگیری شکایت و پاسخ به شریعتمداری تعیین شده باشد.»