دوشنبه 6 اردیبهشت 1389

گزارشی از مراسم تولد باقی

«ای کاش می توانستند بدون کینه زیستن را از تو بیاموزند.» این جمله بر روی کیک تولدی نوشته شده بود که صاحب آن ماه هاست بدون هیچ امکاناتی دربند است.

به گزارش «تا آزادی روزنامه نگاران زندانی» خانواده عمادالدین باقی درحالی مراسم سال روز تولد این روزنامه نگار و دبیر انجمن دفاع از حقوق زندانیان را برگزار کردند که ۴ ماه است در زندان اوین و بدون هرگونه امکانات در سلول دربسته بند امنیتی ۲۴۰ دربند به سر می برد.

.....

خانواده باقی به همراه سایر خانواده های زندانیان سیاسی و دوستداران وی، روز یک شنبه تولد عمادالدین باقی را جشن گرفتند تا یاد این روزنامه نگار و فعال حقوق بشر را گرامی بدارند و به همه بگویند هرچند عزیزانشان در بند هستند اما تنها نیستند و خانواده ای به وسعت تمام زندانیان سبز دارند.

آنان با خواندن دعا، آزادی تمامی زندانیان سیاسی را از خداوند درخواست کردند و هر یک گزارشی از آخرین وضعیت عزیز دربند خود دادند.

فاطمه کمالی همسر عمادالدین باقی با تشکر از حضور خانواده های زندانیان سیاسی و دوستداران این روزنامه نگار، آزادی همه آزادگان دربند را آرزو کرد.

زیستن بدون کینه، همانند عمادالدین باقی آرزویی بود که این جمع برای همه انسان ها داشتند و هرچند که این روزنامه نگار و سایر فعالان سیاسی و مطبوعاتی، ماه ها است که در زندان به سر می برند، خانواده بزرگ زندانیان سیاسی با همدلی و هم زبانی خود نشان دادند که حتی در غیاب عزیزانشان، به یاد آنها هستند و اندیشه هایشان را گرامی می دارند.