یکشنبه 19 اردیبهشت 1389

وخامت حال عماد الدین باقی؛ احتمال پارگی عصب و جابجایی مهره

فاطمه كمالي احمد سرايي، همسر عمادالدين باقي ضمن اعتراض به ممنوعيت همسرش از ملاقات حضوري، اعلام كرد: در ملاقات كابيني با باقي مطلع شده است كه ديسك كمر او رو به وخامت گذاشته است و احتمال پارگی در عصب و جابجایی مهره وجود دارد.



وی در گفت و گو با جرس با اعلام این خبر افزود: چند هفته گذشته باقي را جهت MRI به بيمارستان منتقل كرده بودند و نتيجه آن نشان از وجود ديسك كمر در دو مهره او داشت. پزشكان فيزيوتراپي حركت را براي او خطرناك دانسته اند زيرا ممكن است موجب پارگي عصب و جابجايي مهره شود و در وهله اول برای كاهش درد او حداقل10 جلسه فيزيوتراپي حرارتي تجويز كرده اند.



كمالي در ادامه از بلاتكليفي مطلق حاكم بر پرونده باقي در ماه پنجم بازداشت او خبر داد وگفت:"تنها دو ماه اول حبس او، با قرار بازداشت بوده است و در مابقي بازداشت باقي تاكنون هيچ قرار بازداشتي در كار نبوده و با دو بار ابلاغ قرار وثيقه او همچنان در سلول بسته اي در بند 240 زنداني است."


همسر عمادالدين باقي به خبرنگار جرس گفت:" نگارش نامه خطاب به مسوولان زندان حق هر زنداني است و طبق قانون نه تنها نبايد مانع از درخواست و شكايت زنداني شد بلكه بايد به آن فورا رسيدگي شود اين در حالي است كه حتي از اعطاي يك قلم و خودكار ساده به باقي براي نوشتن نامه به مسوولان بند حتي برای دريافت كتاب نهج البلاغه جلوگيري مي شود و زماني كه ما براي او كتاب به زندان مي بريم از ما نمي پذیرند" باقي در تمام اين چند ماه از ديدار با وكلاي خود هم محروم بوده است.


گفتنی است عمادالدین باقی پژوهشگر و روزنامه نگار سومین باری است که راهی زندان اوین می شود. پیش از این یک بار به مدت سه سال و باردیگر به مدت یک سال تحمل حبس کرده و نزدیک به 80 بار احضار و بازجویی داشته است.

باقی در روز هفتم دی ماه، فردای عاشورای خونین تهران برای بار سوم بازداشت شد. به گفته همسر وی، عمادالدین باقی بوسیله حکمی که به امضای دادستان وقت تهران رسیده بود ( به تاریخ روز فوت آیت الله منتظری ) و با عنوان پيشگيري از حوادث پس از فوت آيت الله منتظري ، بازداشت شده است.

روز گذشته میر حسین موسوی در دیدار با خانواده عماد الدین باقی از مجاهدتهای باقی در دفاع از حقوق بشر تمجید کرد و اظهار داشت: کارهای دین پژوهانه وبشر دوستانه او در خاطره ها باقی می ماند. این روزها سپری می شود اما آنچه باقی می ماند کارنامه افراد در دفاع از حقیقت است.