شنبه 22 آبان 1389

دادستان از قطعی شدن حکم 4نفر از جمله باقی خبر داد

تیتر یک صفحه اول روزنامه شرق پنجشنبه20آبان89
حبس فعالان اصلاح طلب قطعی شد
تلویزیون بی بی سی 19 آبان به نقل از خانواده باقی خبر داد که تاکنون اطلاعی از این موضوع نداشته و ابلاغی دریافت نکرده اند.
با توجه به تعدد پرونده های موجود باقی اظهارات دادستان روشن نکرده است که منظور وی کدام پرونده است

http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1652385&Lang=P


مشروح اظهارات دادستان تهران:
احكام باقي، مفيدي، زيدآبادي و ابوطالبي قطعي شده است
مقصر حادثه سعادت‌آباد تحت تعقيب قرار مي‌گيرد
شورد برنگردد، وثيقه ضبط مي‌شود سرويس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعي
1389/08/19
11-10-2010
8908-13327: كد خبر


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعي
دادستان تهران از قطعي شدن حكم عمادالدين باقي، بدرالسادات مفيدي، حسن زيدآبادي و عباس ابوطالبي خبر داد و گفت: احكام اين افراد قطعي شده و طبيعتا اجرا خواهد شد و حبس حداقل محكوميت‌شان‌ است.
به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عباس جعفري دولت‌آبادي در حاشيه‌ي‌ مراسم توديع و معارفه‌ سرپرست ناحيه 4 در جمع خبرنگاران درباره پرونده‌ شكوري‌راد و پادرمياني برخي براي آزادي وي نيز اظهار كرد: دادستان كل در اين زمينه توضيح داد. من ديگر تكرار نمي‌كنم ولي تحقيقات پرونده‌ ايشان ادامه دارد و از لحاظ ما پرونده‌شان به دادگاه خواهد رفت و اميدواريم در دادگاه به اتهام‌شان رسيدگي شود.
مجرم حرفه‌اي بايد چنگال تيز عدالت را احساس كند
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري در رابطه با برخي پرونده‌هاي سرقت كه مشمول موارد متعددي مي‌شود اما مرتكب آن آزاد است، گفت: ما در آخرين جلسه‌اي كه با پليس داشتيم محورهاي مشتركي را مورد بحث قرار داديم و قرار شد كه حتما از سوي دادستان تهران و دادستاني‌هاي منطقه اين موضوع تحت كنترل بيشتري قرار بگيرد.
وي با اشاره به يكي از مواردي كه سرقت‌هاي زيادي مرتكب شده اما مرتكب اين سرقت‌ها آزاد است، ادامه داد: ما اين موضوع را پي‌گيري مي‌كنيم. پرونده اين شخص يك پرونده‌ عادي بوده اما تعداد موارد سرقت آن بسيار زياد بوده و سرقت هم لاستيك اتومبيل بوده است.
دادستان تهران افزود: از قضات انتظار مي‌رود در اين موارد از آزاد كردن محكوم خودداري كنند و مجرم حرفه‌اي كه سرقت‌هايش متعدد است، بايد چنگال تيز عدالت را احساس كند.
راه‌هاي نفوذ مجرمان به بيرون از زندان بسته مي‌شود
وي در پاسخ به سوالي درباره برخي زندانيان كه از درون زندان اقدام به ارتكاب جرايم مي‌كنند، گفت: چون اين افراد احساس ايمني مي‌كنند مي‌توانند كارهاي‌شان را از طريق زندان پي‌گيري كنند. قرار شد اين راه‌هاي نفوذ هم بسته شود. در اين موارد محكوم چون با بيرون تماس دارد، مي‌تواند پيغام‌هايي به بيرون بدهد كه اثرگذار باشد. قرار شد اين راه‌هاي نفوذ نيز بسته شود.
وي به همكاري دادستاني و پليس در اين زمينه اشاره و اظهار كرد: مجرم بايد احساس كند برخورد ما در اين زمينه جدي است.
ادعاها درباره "مهدي هاشمي" بعد از محاكمه جواب داده مي‌شود
خبرنگاري پرسيد: اعلام شده است مهدي هاشمي به كشور برگردد با اين توجيه كه دستگاه قضايي و اطلاعاتي مدركي عليه او ندارد، اين موضوع تا چه حد صحت دارد؟ جعفري دولت‌آبادي پاسخ داد: اجازه بفرماييد وقتي محاكمه شد اين ادعاها جواب داده شود.
خبرنگار پرسيد: آيا مداركي عليه مهدي هاشمي وجود دارد يا نه؟ دادستان تهران تكرار كرد: اجازه دهيد وقتي محاكمه شد اين ادعاها جواب داده شود.
خبرنگار پرسيد: اگر قرار است محاكمه شود يعني مداركي وجود دارد؟ جعفري دولت‌آبادي مجددا جمله‌ خود را تكرار كرد.
نشست مجلس و دادستاني درباره حادثه سعادت‌آباد
وي درباره موضوعات مطرح شده در جلسه‌ صبح امروز مجلس كه در آن حضور داشته است، گفت: اجازه دهيد در اين زمينه خود مجلس اطلاع‌رساني كند. دكتر جلالي در اين زمينه حتما صحبت خواهند كرد ولي محور آن بررسي حادثه‌ سعادت‌آباد بود.
"سارا شورد" برنگردد وثيقه‌اش ضبط مي‌شود
دادستان تهران درباره‌ي استرداد سارا شورد نيز عنوان كرد: در مورد سارا شورد چند بار صحبت كرده‌ايم. شورد طبق مقررات و از طريق مقامات قضايي ايران آزاد شده و اگر در دادگاه حاضر نشود، وثيقه‌ او ضبط مي‌شود و عدم حضور او مانعي در محاكمه نخواهد بود؛ همان‌طور كه در مورد اتباع ايراني اين حادثه رخ مي‌دهد و افراد مي‌توانند در محاكمه حاضر نشوند اما وثيقه آن‌ها ضبط خواهد شد.
خبرنگاري پرسيد: آيا امكان دارد براي استرداد شورد از طريق اينترپل اقدام شود؟ دولت‌آبادي پاسخ داد: نيازي نيست، چون او وثيقه‌گذار دارد و وثيقه را نقدي سپرده است. ما به كسي كه ضامن او شده ابلاغ مي‌كنيم. عدم حضور او به منزله‌ ضبط مبلغ وثيقه خواهد بود.
خبرنگاري پرسيد: آيا شورد رسما احضار شده است يا خير؟ دادستان تهران پاسخ داد: اين وظيفه‌ دادگاه است. مي‌دانيد كه دادگاه به تاخير افتاد. حتما در دادگاه بعدي اين اقدام صورت مي‌گيرد.
خبرنگار ديگري پرسيد: ظاهرا براي هيچ‌كدام از متهمان احضاريه صادر نشده است. دولت‌آبادي پاسخ داد: مي‌دانيم اشكالي در احضارها بود. دادگاه تشكيل نشد. اين دادگاه به تعويق افتاد و در نوبت بعدي حتما طبق قانون هرسه متهم كه دو نفر از آن‌ها در ايران هستند براي حضور در دادگاه احضار مي‌شوند. در مورد دو نفري كه در ايران هستند ابلاغ به آن‌ها مشكلي نيست و در مورد نفر سوم هم به وثيقه‌گذار او ابلاغ مي‌كنيم.
وي خاطرنشان كرد: نمونه‌هاي ديگري مثل اين نداشته‌ايم كه برود و برنگردد.
خبرنگاري درباره‌ وضعيت دو خبرنگار آلماني كه با خانواده سكينه محمدي ملاقات كردند، پرسيد. دولت‌آبادي گفت: اين موضوع در تبريز بود، در حوزه تهران نبود، اگر بود حتما توضيح مي‌دادم.
شهرام جزايري ممنوع‌المعامله شده است
وي در پاسخ به پرسش ديگري درباره‌ ارجاع گزارش تخلفات شهرام جزايري به دادستاني تهران گفت: اين گزارش ملاحظه شد و به دست ما رسيده است. البته اقدامات آقاي جزايري در زماني بود كه وي وكالت‌هايي داده بود و ايشان قبل از اين‌كه اين گزارش بيايد اقداماتي را انجام داده بود.
دادستان تهران با بيان اين‌كه «شهرام جزايري در حال حاضر ممنوع‌المعامله شده است» گفت: اقدامات تاميني لازم براي جلوگيري از انتقال املاك او انجام شده اما برخي از اقدامات قبل از اين گزارش بوده و وي با وكالت اقدام به انتقال آن‌ها كرده است؛ چون اموالي مستقيم به نام شهرام جزايري نبود.
وي افزود: شهرام جزايري بخش‌هايي از بدهي‌اش را داده است، اما بخشي را كه بازرسي كل كشور به آن ايراد گرفته با دقت بيشتري پي‌گيري شده است. دادستان مربوط به امور اقتصادي نيز اقدامات تاميني زيادي انجام داده كه بعدا اعلام مي‌شود.
خبرنگاري پرسيد: شهرام جزايري از چه زماني ممنوع‌المعامله شده است؟ جعفري دولت‌آبادي گفت: بر اساس پرس‌وجوي من، كسي كه در زندان است نمي‌تواند بدون حضور سردفتر معامله‌اي انجام دهد. وكالت‌هايي كه جزايري در بيرون داشته از طريق وكالت‌هايي بوده كه قبلا داده بود.
پايان تحقيقات يكي از پرونده‌هاي مفاسد اقتصادي
دادستان تهران هم‌چنين خبر داد: تحقيقات يكي از پرونده‌هاي مربوط به مفاسد اقتصادي به پايان رسيده است. تحقيقات 57 نفر تكميل و براي آن‌ها كيفرخواست صادر شده و شنبه آينده به دادگاه ارسال خواهد شد.
وي افزود: از ميان اين 57 نفر، 7 نفر متهمان اصلي و اتهام بقيه معاونت است.
وي موضوع اين پرونده را اختلاس در بيمه عنوان كرد و گفت: اين يكي از مواردي بود كه رييس قوه قضاييه اعلام كرده بودند به مفاسد اقتصادي رسيدگي خواهد شد.
اميدواريم محاكمه قاتل سعادت‌آباد سرعت بگيرد
وي درباره‌ آخرين پي‌گيري‌هاي پرونده‌ سعادت‌آباد با بيان اين‌كه «برخي جنبه‌هاي اين پرونده مستلزم بررسي‌هاي بيشتر قضايي است، مانند زمان حضور پليس در صحنه» افزود: رسيدگي به اين پرونده ادامه دارد و اميدواريم محاكمه قاتل آن سرعت بگيرد.
به گزارش خبرنگار حقوقي ايسنا، عباس جعفري دولت‌آبادي در بخشي از سخنانش در مراسم توديع و معارفه سرپرست دادسراي ناحيه 4 (رسالت) اظهار كرد: حادثه‌ اخيرا تهران؛ حادثه قتل در ميدان كاج سعادت‌آباد ـ كه از جنبه‌هاي مختلفي به آن نگاه شد ـ افكار عمومي را تحت‌الشعاع قرار داد. اميدواريم محاكمه قاتل سعادت‌آباد سرعت بگيرد
وي درباره‌ آخرين پي‌گيري‌هاي پرونده‌ سعادت‌آباد با بيان اين‌كه «برخي جنبه‌هاي اين پرونده مستلزم بررسي‌هاي بيشتر قضايي است، مانند زمان حضور پليس در صحنه» افزود: رسيدگي به اين پرونده ادامه دارد و اميدواريم محاكمه قاتل آن سرعت بگيرد.
وي با تاكيد بر وظيفه مردم در كمك به مصدومان ادامه داد: مردم وظيفه دارند در كمك به مصدومان مشاركت كنند، اين هم اخلاق حسنه اسلامي است و هم مشاركت مردم در سياست جنايي محسوب مي‌شود. مردم نمي‌توانند صرفا تماشاگر صرف باشند.
وي افزود: در جامعه پرافتخار ايران، مردم همواره صف اول كمك و مبارزه بوده‌اند، چرا اين اتفاق رخ داد و يك عده‌اي صرفا تماشا كردند كه فردي جلوي آن‌ها بميرد؟ اين حادثه تلخي بود و از مردم فهميم‌مان مي‌خواهيم كه در جايي كه مي‌توانند كمك كنند و از كمك كردن دريغ نكنند.
دادستان عمومي و انقلاب تهران خطاب به قضات و مسولان اجرايي بيمارستان‌ها نيز گفت: بيمارستان‌ها معمولا كسي را كه مجروح را به بيمارستان رسانده نگه مي‌دارند. مردم هم وقتي مي‌بينند بيمارستان مصدوم را رها مي‌كند و آورنده را نگه مي‌دارد تمايلي به رساندن مصدوم به بيمارستان نخواهند داشتد. بايد اين اطمينان را به مردم بدهيم كه وقتي مصدومي را مي‌آورند مزاحم آن‌ها نشويم؛ چراكه ممكن است تنها يك يا دو درصد آورنده مصدومان مقصر باشند.
رفتار ما باعث شده مردم احتياط كنند
وي با اشاره به اين‌كه «اين مشكل ساليان سال است كه وجود دارد» گفت: تحليل من اين است كه رفتار ما باعث شده مردم براي اين كارها احتياط كنند. من از همين جا به مراكز استان‌ها و مراكز بيمارستاني ابلاغ مي‌كنم دستور دارند مصدوم را بپذيرند و آورنده را رها كنند.
وي در عين حال با بيان اين‌كه «در مورد حادثه سعادت‌آباد نبايد همه نگاه‌ها به يك سو باشد و فقط يك طرف كوبيده شود» گفت: قاتل و مقتول در اين حادثه هر دو آدم‌هاي مشكل‌داري بودند. سر موضوع نامناسبي اختلاف داشتند اما آن‌چه نبايد فراموش شود محاكمه قاتل است. بايد هرچه زودتر قاتل را محاكمه كنيم و نگذاريم عواقب زشت اين حادثه با تاخير در رسيدگي به آن بيشتر جريحه‌دار شود.
جعفري دولت آبادي ادامه داد: ‌امروز به قاضي پرونده تاكيد كردم كه سرعت بخشي معقولي در اين پرونده كه قاتل اين چنين افكار مردم را تهيج و ناراحت كرد، داشته باشد تا اين فرد حتما به سزاي اعمالش برسد.
پليس نيرو‌هاي ورزيده براي اين جنايات به كار بگيرد
وي با بيان اين‌كه «سرعت‌بخشي به اين پرونده مطالبه امروز ماست» گفت: پليس حتما بايد از نيروهاي ورزيده براي مقابله با چنين جنايت‌هايي استفاده و ماموران كارورزيده خود را اعزام كند. اين ماموران بايد آموزش‌هاي اوليه براي برخورد را ديده باشند تا بتواند موضوع را مهار و پيشگيري كنند و نظاره‌گر نباشند.
وي با بيان اين‌كه «پليس در مقابل اين ايراد كه چرا پليس درصحنه عمل نكرد، دلايلي را مطرح كرده است» افزود: حتما پليس بايد ماموراني را اعزام كند كه توان تصميم‌گيري و اقدام داشته باشند.
دادستان تهران خاطرنشان كرد: ايراد ديگري كه در اين حادثه مطرح شد زمان حضور پليس است؛ خيلي جاها مطرح كردند كه پليس با تاخير 45 دقيقه‌اي در صحنه حاضر شده كه ما به قاضي دستور داديم اين موضوع را بررسي كند. پليس مدعي است بعد از چهار دقيقه در صحنه حاضر شده يعني ساعت 9 و 56 دقيقه حادثه رخ داده و پليس ساعت 10 در صحنه حاضر بوده و ساعت 10 و 20 دقيقه ماجرا خاتمه يافته است. اين حادثه در شش آبان رخ داد كه با تاخير 10 الي 15 روز در رسانه‌ها منعكس شد و فضايي ساخته شد كه افكار عمومي را به سوي ناهنجاري زيادي سوق داد.
وي درباره‌ آخرين پي‌گيري‌هاي پرونده‌ سعادت‌آباد با بيان اين‌كه «برخي جنبه‌هاي اين پرونده مستلزم بررسي‌هاي بيشتر قضايي است، مانند زمان حضور پليس در صحنه» افزود: رسيدگي به اين پرونده ادامه دارد و اميدواريم محاكمه قاتل آن سرعت بگيرد.
مقصر حادثه سعادت آباد تحت تعقيب قرار مي‌گيرد
وي با بيان اين‌كه «به قاضي دستور داديم همه اين نكات را مدنظر داشته باشد» تاكيد كرد: مقصر تحت تعقيب قرار خواهد گرفت اما تحليل‌ها درباره اين موضوع بايد همه‌جانبه باشد و نيروي انتظامي احساس نكند كه يك سويه به او حمله مي‌شود.
وي با بيان اين‌كه «رسانه‌ها و مردم اجازه دهند دستگاه قضايي اين پرونده را به دقت موشكافي كند» خاطرنشان كرد: اغماض، تعلل، كوتاهي، قصور و تقصير از هيچ‌كس پذيرفته نيست، در اين پرونده همه كساني كه در صحنه بودند مورد بررسي قرار گرفتند، ولي از همه مهمتر محاكمه قاتل است.
جعفري دولت‌آبادي عنوان كرد: بايد مردم را در مبارزه با جرايم مشاركت دهيم در اين حادثه 20 تلفن به پليس زده شد و چهار نفر هم با اورژانس تماس گرفتند.
مناقشه عدالت و امنيت
به گزارش ايسنا؛ عباس جعفري دولت‌آبادي در حاشيه‌ي مراسم توديع و معارفه‌ي سرپرست ناحيه 4 (رسالت) درباره‌ي مناقشه‌ي عدالت و امنيت گفت: عدالت همواره دغدغه‌ي بشر بوده است. از دوران افلاطون و ارسطو بشر به عدالت به عنوان آرمان بشري نگاه مي‌كرد. در دوره‌ي مسيحيت اين افكار انتزاعي رنگ ديني گرفت و در دوره‌ي رنسانس، متفكران آن را به حالت علمي درآوردند و آن را در حوزه‌هاي اجتماعي جست‌وجو كردند.
وي با بيان اين‌كه در دوره‌ي معاصر بيشترين جلوه‌ي عدالت در حوزه‌ي عدالت اجتماعي ظاهر شده كه سردمدار آن "راولز" است، گفت: وي معتقد است عدالت فضيلت حاكمان است. حاكمان بايد به حقوق مردم احترام بگذارند تا مردم برابري را نه در شعار بلكه در مسائل جامعه ببينند.
دادستان تهران ادامه داد: امروز سردمداران غرب با همه‌ي عظمتي كه براي خود قائلند در زمينه‌ي عدالت، زمين‌گير هستند. امروز غرب در مكاتب نظري از ارسطو تا راولز دم از عدالت زده ولي در عمل بدترين رفتارها را با بشر انجام مي‌دهد. پس مناقشه‌ي امنيت و عدالت جدي است.
تهديد‌هاي جديد اقتصادي است
جعفري دولت‌آبادي با بيان اين‌كه امنيت همواره دغدغه‌ي بشر بوده است، گفت: وقتي بشر شهرنشين مي‌شود آن‌چه امنيت او را تهديد مي‌كند، تهديدهاي نظامي است. در دوره‌ي جديدتر تهديدها از حالت نظامي خارج و در حوزه‌ي اقتصادي و محيط زيست جلوه‌گر مي‌شود. بنابراين مناقشه‌ي عدالت و امنيت، مناقشه‌ي تاريخي و طولاني است اما، اين‌كه كدام‌يك مقدم است مناقشه‌ي ديگري است.
وي با بيان اين‌كه در نظام اسلامي و قانون اساسي، عدالت مركز ثقل اقدامات است، گفت: وقتي حاكم و قاضي بايد عادل باشند و حتي رفتار با غيرمسلمانان بايد بر اساس قسط و عدل باشد يا اين‌كه در اصل 156 قانون اساسي تاكيد شده كه از وظايف اصلي قوه‌ي قضاييه تحقق عدالت است، مي‌توان اين را حس كرد كه در نظام ديني ما عدالت مركز ثقل است.
حمايت غرب از رژيم صهيونيستي به بهانه امنيت
دادستان تهران ادامه داد: حتي ظهور ليبراليسم در غرب با دغدغه‌ي امنيت رخ داد. امروز غرب، عراق و افغانستان را اشغال كرده است و از رژيم صهيونيستي حمايت مي‌كند، آن هم به بهانه‌ي امنيت.
وي افزود: بعد از 11 سپتامبر بيشترين قوانيني كه كنترل عليه متهمان را در پي داشت در خود آمريكا تصويب شد. آنها گفتند جنگ با محاربان امروز وظيفه‌ي آمريكاست تا سرزمين‌شان از تهديدات خارجي مصون بماند. در دوران بوش 7 سال طول كشيد تا دستگاه قضايي آمريكا خود را از احكام كميسيون‌هاي نظامي كنار كشيد. آمريكا با شعار برقراري امنيت، همه‌ي ارزش‌ها را قرباني كرد و نمي‌تواند ادعا كند عدالت نزد او ارزش دارد.
جعفري دولت‌آبادي با تاكيد بر اين‌كه امنيت پايدار در بستر عدالت شكل مي‌گيرد، افزود: در جامعه‌اي كه عدالت وجود داشته باشد آرامش، ايمني و آسايش نيز وجود خواهد داشت.
شعار عدالت بر دوشمان سنگيني مي‌كند
دادستان تهران خاطرنشان كرد: ما به لحاظ موقعيت استراتژيكي كه در حوزه‌ي قضايي داريم شعار عدالت بر دوشمان سنگيني مي‌كند.
وي رفتار مساوي با مردم، استقلال دستگاه قضايي، عملكرد صحيح مراجع قضايي، اعتماد مردم به دستگاه قضايي، رفتار مطابق قانون، حق اعتراض به تصميمات دستگاه قضايي در چارچوب قوانين و سرعت و دقت در رسيدگي را از جمله شاخصه‌هاي امنيت كه مي‌تواند به عدالت ياري رساند عنوان كرد.
جعفري دولت‌آبادي درباره‌ي اعتماد مردم به دستگاه قضايي گفت: اعتماد عمومي به دستگاه قضايي بايد دغدغه‌ي همه‌ي مسوولان باشد.
دادستان تهران با بيان اين‌كه مردم از ما توقع دارند در برابر جرايم مهم واكنش‌هاي خوبي داشته باشيم، گفت: در جلسه‌ي اخيري كه با پليس داشتيم متهمي صدها فقره سرقت انجام داده بود كه مدت حبس او كم بود و آزاد شد.
احكام اجرا شود مردم راضي خواهند بود
وي تاكيد كرد: بايد در بخش جرايم مهم مثل سرقت و مقابله با اشرار مديريت درستي انجام بگيرد. ما نبايد اجازه دهيم سارقين در جامعه آزاد بگردند و احكامشان اجرا نشود. مطمئن باشيد اگر احكام آنها اجرا شود مردم راضي خواهند شد. مهار بزهكار وظيفه‌ي مشترك ما و پليس است. هيچ‌كدام به تنهايي نمي‌توانند اين كار را به انجام برسانند.
جعفري دولت‌آبادي با اشاره به توديع و معارفه‌ي سرپرست دادسراي ناحيه 4 گفت: حدود 20 درصد جمعيت به دادسراي ناحيه 4 مراجعه مي‌كنند و اين دادسرا نياز به تحول در كيفيت داشت.
دادستان تهران با اشاره به اين‌كه معتمدنيا (سرپرست جديد دادسراي ناحيه 4) بجز سمت‌هاي قضايي، سمت‌هاي اجرايي داشته، آن را يكي از مزيت‌هاي اين فرد براي سرپرستي دادسراي رسالت دانست.
انتهاي پيام
كد خبر: 8908-13327

دادستان تهران: صدور حکم قطعی چهار متهم حوادث پس از انتخابات، مهر
چهارشنبه 19 آبان 1389
http://news.gooya.com/politics/archives/2010/11/113233print.php
عباس جعفری دولت آبادی گفت: احکام قطعی برخی از متهمان حوادث پس از انتخابات شامل عمادالدين باقی، بدرالسادات مفيدی، احمد زيدآبادی و عباس عبدی آماده شده است که به زودی اجرايی می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، عباس جعفری دولت آبادی صبح چهارشنبه در حاشيه مراسم توديع و معارفه روسای دادسرای ناحيه ۴ تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرين جلسه با پليس در رابطه با پرونده‌های مهم و سرقت تاکيد کرد: براساس آخرين تصميمات قرار شد دادستانی تهران در جريان پيگيری پرونده‌های مهم سرقت قرار گرفته و اين نوع جرايم تحت کنترل دستگاه قضائی باشد.
وی در ادامه افزود: دستگاه قضائی بايد رفتاری با مجرمين داشته باشد که آنها لبه تيز تيغ دستگاه قضائی را احساس کنند.
دادستان تهران در ادامه اظهار کرد: برخی مجرمين به دليل ارتباط با بيرون بر روند رسيدگی به پرونده‌ها تاثير می‌گذاشتند که در اين باره قرار است به زودی راههای نفوذ اين افراد به بيرون بسته شود.
وی هر گونه اظهار نظر در مورد بازگشت مهدی هاشمی به کشور را به دليل نبود مدارک لازم در پرونده به زمان تشکيل دادگاه وی موکول کرد.
جعفری دولت آبادی درباره وضعيت بازگشت سارا شورد به کشور گفت: شورد طبق مقررات ايران و معاونت قضائی آزاد شده و در صورت عدم حضور، وثيقه وی ضبط می‌شود البته عدم حضور اين متهم مانع از تشکيل دادگاه وی نمی‌شود.
وی اقدام از طريق اينترپل را در اين زمينه ضروری ندانست و افزود:‌ در صورت لازم وکيل وی احضار شده و وثيقه وی ضبط می‌شود. همچنين تشکيل دادگاه شورد و دو متهم ديگر به دليل اشکال در زمان اجماع احضارها به تعويق افتاده بود که به زودی اين دادگاه تشکيل می‌شود.
دادستان تهران در مورد پرونده شهرام جزايری و ارجاع آن به دادستانی گفت: وی اقداماتی در قبل از زمان تنظيم گزارش اخير داشته که در حال حاضر ممنوع‌المعامله است و از نقل و انتقالات مالی و املاک او در بيرون جلوگيری می‌شود.
وی در مورد آزادی شکوری راد اظهار داشت: پرونده وی به زودی به دادگاه ارسال می‌شود.
جعفری دولت آبادی در مورد صدور احکام قطعی برخی متهمان حوادث پس از انتخابات تاکيد کرد: احکام قطعی عمادالدين باقی، بدرالسادات مفيدی، احمد زيدآبادی و عباس عبدی آماده شده و به زودی اجرايی می‌شود.



http://rajanews.com/detail.asp?id=68978


http://farsnews.com/newstext.php?nn=8908190587


http://jahannews.com/vdchkxnzi23nk-d.tft2.html


http://www.google.com/search?hl=en&gbv=2&q=%D8%AD%DA%A9%D9%85+4+%D9%85%D8%AA%D9%87%D9%85+%D9%81%D8%AA%D9%86%D9%87+88+%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1+%D8%B4%D8%AF&ie=UTF-8&sa=N&tab=iw