چهارشنبه 5 مهر 1396

اعتراض احمد منتظری به لغو سخنرانی آیت‌الله عرب و عمادالدین باقی در سالگرد آیت‌الله منتظری

هشتمین سالگرد درگذشت آیت‌الله منتظری در زادگاهش نجف آباد طی دو نوبت صبح و بعد ازظهر دیروز برگزار شد.
مراسم صبح با شرکت اقشار مختلف مردم از سراسر کشور در مسجد بازار نجف آباد برگزار شد. احمد منتظری و آیت‌الله حسین عرب از سخنرانان مراسم بودند که ساعاتی قبل از شروع مراسم از طرف استانداری اصفهان، از سخنرانی آیت‌الله عرب جلوگیری به عمل آمد.
احمد منتظری با ابراز تشکر از برپایی هشتمین مراسم آیت‌الله منتظری در نجف آباد با وجود مشکلات فراوان، با غیرقابل توصیف خواندن از خود گذشتگی‌های مردم، برپایی این مراسم را نشان علاقه وافر مردم نسبت به فقیه عالی قدر و زنده بودن اندیشه‌های ایشان دانست.
احمد منتظری با اشاره به لغو سخنرانی آیت‌الله عرب توسط استانداری اصفهان، از برخی مسئولین خواست استقلال فکر و اندیشه خود را قربانی خوش‌آمد و خواست ارگان‌های امنیتی و اطلاعاتی نکنند. اگر قرار است مراسم لغو و یا از سخنرانی فردی جلوگیری شود با دلیل و منطق جویای مطلب شوند نه این‌که صرفا تایید کننده آن باشند.
مراسم عصر نیز در حسینیه اعظم برگزار شد. عمادالدین باقی، محمود صلواتی و محمد نصر اصفهانی از سخنرانان مراسم بودند که برنامه عمادالدین باقی هم سرنوشتی شبیه آیت‌الله عرب پیدا کرد. در نهایت محمود صلواتی و محمد نصر اصفهانی با مبنا قرار دادن موضوع «آئین حکمرانی در اندیشه‌های فقیه رحمانی» به بررسی دیدگاه‌های آیت الله منتظری درباره تشکیل حکومت اسلامی و ولایت فقیه پرداختند.(سایت ملی مذهبی و سایت امد نیوز و رسانه های دیگر)
کانال گفتارهای باقی
https://t.me/emadbaghi