سه شنبه 13 شهریور 1397

کتابِ کتابها

هر کتابی، سرگذشتی و داستانی دارد که بخشی ازشناسنامه نانوشته کتاب است. فرض کنید اکنون شخصی از در وارد می شود. شما می توانید برپایه آگاهی های آشکار درباره او، چند دقیقه توصیف اش کنید. ممکن است نام او، رشته تحصیلی و زادگاهش را هم بدانید اما شناخت تان از این شخص متفاوت از شناخت ژرف تر کسی است که فراز و فرود زندگی او را نیز می داند. در نتیجه نوع رابطه ای که برقرار می کنید، متفاوت خواهد بود.
کتاب نیز شبیه یک موجود زنده است. نطفه اش در ذهن نویسنده بسته می شود، جنین می شود، استخوان می آورد، شکل می گیرد، متولد می شود و مستقل از پدیدآورنده اش در جامعه زندگی می کند، موافق و مخالف دارد و پس از زاده شدن، داستانی و سرگذشتی پیدا می کند که گاهی خالق او هم درگیرش می شود. این بخش از کتاب ها اگر نوشته شوند می شود «کتابِ کتابها» نامید که گاهی اهمیت و جذابیت اش کمتر از خود کتاب نیست. کتاب های من نیز هر کدام سرگذشت ویژه ای دارند. نوشته های دانشنامه ای، مقالات، گفتگوها، سخنرانی ها، درس ها و کنش های جمعی و مدنی، به ویژه سمن های حقوق بشری، بخش دیگری از کارنامه نویسنده اند اما اکنون در اینجا به سبب درخواست برخی از گرامیان، تنها فهرستی از کتاب ها را که بخشی از کارنامه 35 سال نویسندگی ام بوده اند تقدیم می کنم. نام، موضوع و تاریخ نگارش آنها هم موضوعیت داشته و بیانگر سیر دگردیسی علایق و عقاید نویسنده است. برای دیدن لیست کامل کتاب ها روی فایل پیوست کلیک کنید.
درباره چگونگی تهیه کتاب هایی که موجود هستند به کانال انتشارات سرایی https://t.me/Saraeepubl مراجعه کنید.
از لیست کتاب های بالا 6 مورد پس از چاپ توقیف شده اند، 5مورد مجوز تجدید چاپ نگرفته، 7 مورد هم در دولت احمدی نژاد پیش از چاپ مجوز نگرفته و منع شده اند(مانند2ج حق حیات) و امید است در دولت کنونی بخت انتشار بیابد.

Download file