جمعه 24 اسفند 1397

متن دو پست تلگرامی در انتقاد به محکومیت خانم ستوده

‍ حکم 7سال زندان علیه خانم #ستوده مانند صدها حکم مشابه دیگر در این سال ها که توسط دوسه شعبه خاص صادر می شود تأسف آور است و اعتبار حقوقی ندارد و امید است  بخاطر حیثیت خود قوه قضاییه هم که شده دست کم این حکم را در تجدید نظر نقض کنند و به رویه طولانی صدور این احکام پایان دهند.

The 7-year prison sentence against #Ms. Sotoudeh, like hundreds of other similar sentences issued during these years by two or three certain court branches, is regrettable and bears no legal validity. It is hoped that, for the sake of the very dignity of the judiciary itself, this sentence will be rejected during appeal course and put an end to this long practice of issuing such
sentences.

 پست دوم یک روز بعد:
پیرو پست قبلی در انتقاد از محکومیت بلاوجه خانم ستوده، برخی کاربران محترم با توجه به اخبار7و 10 و 12و 33 و38 سال زندان، پرسیده بودند بالاخره کدام عدد درست است؟ یادآوری می شود که اقای خندان همسر خانم ستوده در پیج شخصی خود عدد33 را اعلام کردند سپس رسانه ها و از جمله عفو بین الملل ازقول ایشان عدد 38 سال را و خبرگزاری رسمی ایرنا و مطبوعات (به استناد اظهارات قاضی صادر کننده) 7سال را اعلام کردند. بی بی سی به نقل از گفتگوی بعدی آقای خندان با خبرگزاری فرانسه اطلاع داد 10سال این حکم اجرا می شود و در خبر بعدی، بی بی سی آن را به 12 سال اصلاح کرد.
نگارنده با توجه به تشتت خبرهای غیر رسمی(10-12-33-38)، خبر رسمی 7 سال را که در خبرگزاری ایرنا و مطبوعات منتشرشده بود مبنا قرار داد.
در پی تفحص بعمل آمده و گفتگو با برخی وکلای محترم حقوق بشری، روشن شد که براساس ماده ١٣٤ ق.م.ا، حکم10سال قابل اجرا است که با تجويز قانوني ذيل اين ماده، به ١٢ سال افزایش یافته است.
گرچه این نوع احکام تازگی ندارند و صدها مورد مشابه در سال های گذشته وجود داشته اما هم اکنون محکومیت سنگین دو رقمی برای دهها تن از دراویش و نیز خانم ستوده و دیگران، سبب آزردگی خاطر مردم فهیم شده و امید است قوه قضاییه به حقوق شهروندان احترام گذاشته و این احکام سنگین را نقض کنند.

کانال گفتارهای باقی
 https://t.me/emadbaghi
اینستاگرام   emadeddinbaghi
وبسایت www.emadbaghi.com
فیس بوک         Emadbaqi@