چهارشنبه 14 فروردین 1398

فراخوان یاری به سیل زدگان

به نام آنکه هستی نام از او یافت

چو غنچه گرچه فروبستگی ست کار جهان
تو همچو باد بهاری گِره گشا می باش
(حافظ لسان الغیب)
شاخه ها را از جدایی گر غم است
ریشه هاشان دست در دست هم است
(هوشنگ ابتهاج)
این چند روز از حرف زدن برای سیل زدگان پرهیز کردم و در دل گریستم چون فاجعه بزرگتر از آن بود که از اقدامات عملی غافل باشیم و پیوسته در اندیشه راهکارهای عملیِ نافع بودم. در پی هماهنگی با دوستان لرستان برآن شدم در راستای تقویت جامعه مدنی شماره حساب انجمن های محلی«گروه جهادی ندای محرومین روستایی» و«انجمن خیرین مسکن ساز لرستان» باهماهنگی «مجمع خیرین سلامت استان لرستان» را جهت دریافت کمک های مردمی اعلام کنم. دامنه ویرانی در لرستان بیش از سایر مناطق است چنانکه ازعهده دولت به تنهایی خارج است. در این حوادث معمولا جامعه جهانی بسیج می شوند اما این بار کشورهای دیگر همدردی عملی نداشتند.
هموطنان عزیز! متاسفانه در آغازین روزهای سال نو، مناطق زیادی از کشورمان درگیر #سیل‌های_ویرانگر شد. در این میان استان‌های #گلستان و #لرستان(به ویژه شهرهای #پلدختر، #معمولان و #نورآباددلفان) و صدها روستای محروم و کوخ‌نشین اطراف آنها شاهد بیشترین آسیب‌ها و رقت‌انگیزترین تراژدی‌های انسانی بودند.
هم اکنون #راه‌های_زمینی منتهی به شهرهای پلدختر و معمولان قطع شده است. ساکنان روستاهای محروم این شهرها در#محاصره کامل قرار گرفته‌اند. بیش از ۳۰۰ روستای محروم شهرستان نورآباد لرستان بشدت آسیب دیده‌اند و ده‌ها روستای آن تخلیه شده است و همچنان راه ارتباطی بیش از ۳۰۰ روستای این شهر قطع می‌باشد.
قطعاً زندگی هم میهنان عزیزمان در شهرهای #آق_قلا و#گمیشان در استان گلستان و در خوزستان و دیگر نقاط کشور آسیب جدی دیده و به کمک‌رسانی فوری نیاز داشته و دارند. در این میان استان لرستان و به ویژه جنوب لرستان تقریباً فراموش شده است. متاسفانه فاجعه،گستره کشوری داشت با وجود اهتمام نیروهای مردمی، رئیس جمهور، مسئولین ارشد دولتی و نیروهای مسلح به سیل زدگان شمال کشور، خوزستان و شیراز اما لرستان به دلیل وسعت فاجعه نیازمند توجه ویژه از جانب همه مردم و‌هیئت حاکمه است وغربت کنونی این هموطنان در سیل گرفتار شده ما جانسوز است. اکنون وضعیت شهرپلدختر و روستاهای آن #قرمز و روستاهای محروم دهستان‌های میربگ‌جنوبی، اتیوندجنوبی وکاکاوندغربی از توابع نورآبادلرستان(دومین منطقه محروم کشور)فوق بحرانی است ودر صورتی که امدادرسانی‌های #فوری صورت نگیرد، احتمال وقوع هر فاجعه تلخِ انسانی وجود دارد. در بسیاری از روستاهای #پلدختر، معمولان و #نورآباد، مردم حتی #نان_خشک_برای_خوردن_ندارند. متأسفانه رسانه ملی نیز وظیفه خود را به درستی ایفا نمی کند.
ضروری‌ترین اقلام موردنیاز سیل‌زدگان لرستانی
۱ . پلاستیک یا روکش پلاستیکی
۲ . پتوی عادی و پتوی سربازی
۳ . صابون مایع و شامپو
۴ . نوار بهداشتی و پوشک بچه
۵ . چکمه پلاستیکی و کفش مقاوم
۶ . مواد غذایی خشک و کنسرو شده
۷ . فانوس
۸ . زیرانداز و حصیر پلاستیکی
۹ . شیرخشک و غذای کودک
۱۰ . تانکر آب پلاستیکی (دو هزار لیتری)
۱۱ . چراغ نفتی
۱۲ . قابلمه، تابه، بشقاب، کتری و قوری فلزی
۱۳ . لباس گرم (کلاه، کاپشن، ژاکت، شلوار)
۱۴ . لباس زیر (زنانه، مردانه، بچگانه)
۱۵ . چراغ پیشانی+ باتری
۱۶ . انواع نان خشک و بیسکویت
۱۷ . چای کیسه‌ای و قند
از هموطنان غیرتمند تقاضا می شود که با کمکهای #نقدی و #غیرنقدی خود به یاری مردم سیل‌زدهِ لرستان بشتابید.
موسسه جهادی ندای محرومین روستایی با داشتن ۸۰ نیروی داوطلب و امدادگر، آمادگی دارد که کمک‌های شما را به وسیله #بالگردها وهلیکوپترهای هلال احمر در لرستان بصورت هدفمند،منظم واصولی درمیان سیل‌زدگانِ محروم توزیع کند و گزارش تصویری مرحله به مرحله توزیع آن را منتشر می نماید.
تا لب جو خندد از آب معین/ لب لب جو سر برآرد یاسمین
کمکهای نقدی به شماره کارت: 6104337942936319 به نام گروه جهادی ندای محرومین روستایی
و 6280231481493111 بانک مسکن، به نام انجمن خیرین مسکن ساز
کمک‌های غیرنقدی : ارسال به انبار موقت موسسه در تهران: اتوبان بعثت از سمت ترمینال جنوب به سمت سه راه افسریه (غرب به شرق) جنب پل بعثت،انتهای کوچه شیشه گر،پلاک 20 -باربری رئیسی2 متعلق به آقای عبدالرضا عامری
یا نورآباد لرستان: کوی پاسداران،خیابان ۱۶ متری شهید فیضی،موسسه جهادی ندای محرومین روستایی
نکات مهم:1- لطفا روی تمام بسته ها بنویسید: متعلق به گروه جهادی ندای محرومین روستایی.2- ‏قبل از ارسال کمک‌های غیرنقدی با انبار دار موسسه جهت انجام هماهنگی‌های لازم (09120642242) تماس بگیرید.
فصل وصال یاران با نام دوستداران
وحدت شعارتان باد در دشت و کوهساران
با مهر و انتظار همیاری تان- عمادالدین باقی
کانال گفتارهای باقی https://t.me/emadbaghi