چهارشنبه 22 آبان 1398

چرا باید صدای واقعیت را با انفجار اجتماعی بشنویم؟

رییس محترم جمهور در سخنرانی کرمان(20آبان98) به درستی گفته اند "شرایط اقتصادی کشور از دوره جنگ8ساله بدتر و وضعیت کشور غیرعادی است، پول برای ادارۀ کشور نداریم و18میلیون از25 میلیون خانوار در شرایط سخت زندگی می کنند". بگذریم که احتمالا سنگ انداران همیشگی که مردم را همیشه نامحرم می دانند خواهند گفت روحانی دارد به دشمن گرا می دهد که تحریم ها اثر کرده؛ ولی واقعیت این است که در دنیای امروز آمار معاملات و دخل و خرج همه دولت ها برای همه آشکار است و نیازی به گرا دادن نیست و فقط مردم ایران نباید بدانند چه می گذرد و به شعارها دلخوش کنند، اما پرسش این است که رژیم شاه متهم بود به نفتی کردن اقتصاد ایران! چرا در این چهل سال نفتی تر شده ایم؟ ثروت اصلی ایران، مردم هستند واعتماد عمومی است که از دست رفته اند. اگر درِ چاه های نفت هم بسته شود ایران نباید دچار تنگی معیشت شود. مگر تا صدسال پیش و قبل از قرارداد دارسی، درآمد نفتی داشتیم؟ از کشورهای فراوان محروم ازثروت های طبیعی بی نظیری که در ایران داریم مثال نمی زنم، همین کشور همسایه مان ترکیه بدون نفت با جمعیتی مشابه ایران که سی سال پیش فقیرترین کشور دنیا بود امروز فقط 30میلیارد دلار درآمد سالانه از محل توریسم دارد و برای سال 2023 درامد 65 میلیاردی از توریسم را هدف‌گذاری کرده است.
این در حالی است که ظرفیت گردشگرپذیری ایران چندین برابر ترکیه است. دشمن اصلی مردم ایران کسانی هستند که با تنگ نظری و سیاست های نادرست، این ظرفیت ها را نابود کرده و راه بهره برداری از آن برای ثروت افرینی را بسته اند. غیر از مغزهای گریخته و در حال گریز که سرمایه ای بی بدیل اند، غیر ازثروت ایرانیان خارج از کشور و...، ذره ذره خاک ایران طلا و ثروت است. حجم معادن آن بی نظیر است اما به صورت خاموش غارت می شود. ثروتمندترین کشوری که مردمش باید فقیرانه زندگی کنند. ایا گناهش به گردن خود مردم است؟
وقتی مردم حتی در انتخاباتی هدایت شده به یک برنامه و خط مشی راهگشا رأی می دهند چه کسانی با اصرار بر حاکمیت دوگانه، انتخاب مردم را به شکست و ابتذال می کشانند و فرصت های طلایی را می سوزانند وکار به اینجا می رسد که رسیده است؟ چرا باید صدای واقعیت را با انفجار اجتماعی بشنویم؟

کانال گفتارهای باقی
 https://t.me/emadbaghi