چهارشنبه 6 فروردین 1399

کدام جنگ، کدام صلح؟

https://t.me/emadbaghi
بزرگترین درسی که کرونا به جهانیان داد این بود که در برابر یک ویروس با جثه ای به اندازه یک میکرو یا نانومتر که فقط با چشم مسلح می توان دید و جان جهانیان را در معرض خطر قرار می‌دهد از زرادخانه های هسته‌ای، موشک‌های قاره‌پیما و انواع سلاح ها و بمب های کوچک و بزرگ هیچ کاری بر نمی آید. همه آنها عاطل و باطل اند و آنچه جهانیآن به آن نیاز دارند دارو و تجهیزات پزشکی است. یک آمپول و یک قرص در این شرایط حکم کیمیا را پیدا می کند و آنانکه جان خویش یا عزیزشان جلوی چشم شان پرپر می شود می گویند کاش ان هزینه های تریلیاردی اسلحه صرف شناخت ویروس ها و تولید داروها می شد. آنچه بشر را تهدید می کند آلودگی محیط زیست، ویروس ها و میکروب ها هستند. این جمله را هم می خواهم اضافه کنم:
در این میدان، رزمندگان خط مقدم نبرد، نه تفنگ به دستان بلکه دانشمندان، محققان، پزشکان و پرستاران هستند. حتی روانشناسان برای مقابله با توهم گسترده کرونا و پیامدهای روانی بیماری ها.
در جهان آینده بیش از اینکه به سلاح و موشک نیاز داشته باشیم به علم احتیاج داریم. اگر به سرنوشت سیاره زمین اهمیت می دهیم باید برای دفاع در برابر مهاجمان جدیدی مانند ویروس ها مجهز شویم.

کانال گفتارهای باقی
https://t.me/emadbaghi
اینستاگرام emadeddinbaghi
وبسایت www.emadbaghi.com
فیس بوک Emadbaqi@