شنبه 8 شهریور 1382

استراتژي پر کردن زندان ها

همدان - خبرگزاري دانشجويان ايران
عمادالدين باقي، روزنامه‌نگار با اعلام اين مطلب در نشست دوره‌اي جبهه مشاركت ايران اسلامي منطقه همدان افزود: «در اين راه بايد از خودمان شروع كنيم و واحدهاي كوچك اجتماعي و خانواده را دموكراتيزه كنيم تا در بلندمدت بتوانيم به آن هدف كلان دست پيدا كنيم. اين مفهومش اين نيست كه كار در آن بخش را فروبگذاريم بلكه بايد در هر دو بخش ( دموكراتيزه كردن ساختار حكومتي و هم واحدهاي كوچك اجتماعي) موازي حركت كنيم .وي در ادامه گفت: «براي رسيدن به دموكراسي يك سلسله اقدامات ايجابي و يك سري اقدامات سلبي لازم است. اقدامات ايجابي همان چيزي است كه در رسانه‌ها و كتب سياسي بدان مي‌پردازند. نهادهاي مدني، احزاب، تشكل‌هاي صنفي، شوراها و مطبوعات بعنوان ركن چهارم كه بايد تاسيس شوند و طبيعي است كه در اين نهادهاي صنفي گروههاي مختلف اجتماعي براساس منافع مشترك گرد هم خواهند آمد و يك همبستگي را ايجاد خواهند نمود كه شالوده اصلي ساختار دموكراسي مي‌شود

پنجشنبه 6 شهریور 1382

عمادالدين باقي:بيانيه 15 دي 1378 وزارت اطلاعات در خصوص قتلهاي زنجيره‌اي، درخشانترين دستاورد دوره خاتمي است

یکشنبه 2 شهریور 1382

چه كسي به ميدان انقلاب مي‌رود؟

شنبه 25 مرداد 1382

يک احضاريه براي باقي

دوبار محاکمه براي يک اتهام

متن كامل

دوبار محاکمه براي يک اتهام

جمعه 24 مرداد 1382

بيانيه فعالان سياسي

شماره 3 ـ با امضاهاي جديد (1382/3/3)
درباره راهكارهاي تقويت توان ملي در برابر تهديدات خارجي

به نام خداوند جان و خرد

در آستانه سالروز ميلاد فرخنده پيامبر رحمت، عدالت و آزادي محمدبن عبدالله ـ كه درود خدا بر او باد ـ ما امضاكنندگان زير ضمن تبريك اين روز، با توجه به وضعيت مخاطره آميز منطقه و شرايط حساس كشور، بر آن شديم كه براي تقويت توان ملي در برابر تهديدهاي جدي خارجي و برون رفت از انسدادهاي دروني، نكات زير را از باب نصيحت و هشدار به حاكمان يادآور شويم.

يك) اسلام، به عنوان دين آزادي و كرامت انسان، همچنان مهمترين ركن فرهنگ و هويت ايراني است، اما استفاده ابزاري از باورها و مقدسات ديني، با هدف كسب و حفظ قدرت، ضربات سهمگيني بر اعتقادات مردم وارد كرده و مي كند. از آنجا كه تحقق آزادي و رهايي انسان از موانع رشد و كمال از برجسته ترين اهداف اجتماعي اسلام است، و تجويز خشونت، تنگ نظري و تقديس قدرت هيچ تناسبي با رحمت و مداراي اسلامي ندارد، سلب حقوق و آزادي هاي مشروع مردم هرگز نمي تواند مبنا و توجيه شرعي داشته باشد. برداشت هاي متحجرانه از اسلام ترويج قشري گري و هتك حرمت صاحبان انديشه، منتقدان دلسوز و مخالفان قانوني، به نام دين، آسيب هاي عميقي به ارزش هاي اخلاقي و معنوي مردم وارد ساخته است.

یکشنبه 19 مرداد 1382

مرجعيت علم راهشگاي مسائل ما

متن كامل

مرجعيت علم راهشگاي مسائل ما

متن كامل

مرجعيت علم راهشگاي مسائل ما

چهارشنبه 15 مرداد 1382

استقلال حرفه اي روزنامه نگاران راهي براي جلوگيري از تمرکز قدرت

متن كامل

استقلال حرفه اي روزنامه نگاران راهي براي جلوگيري از تمرکز قدرت

سه شنبه 14 مرداد 1382

مصاحبه با بي بي سي درباره عدم امنيت نويسندگان

اصلاح طلبي بازيگرانه، اصلاح طلبي تماشاگرانه