پنجشنبه 13 فروردین 1383

موحدي كرماني:شيرين عبادي و عمادالدين باقي در باره حقوق بشر حرفهاي بوش را مي زنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،آيت الله موحدي كرماني كه در نخستين همايش هسته‌هاي علمي سازمان بسيج طلاب و روحانيون سخن مي‌گفت، حضور در انتخابات را وظيفه‌ تمام اقشار جامعه دانست و تاكيد كرد: « بسيجيان بايد در انتخابات حضوري خوب داشته باشند. ما را به خاطر رايمان در آن دنيا مواخذه خواهند كرد.»

چهارشنبه 15 بهمن 1382
موحدي كرماني: در اين حكومت هر چه غير اسلامي است، نامشروع و غير قانوني است، ايسنا
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
نماينده ولي فقيه در سپاه خروج دين از انزوا و حضور دين و تشيع در جامعه را از نتايج انقلاب اسلامي ايران دانست و اظهار داشت: « در اين حكومت هر چه غير اسلامي است، نامشروع و غير قانوني است

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،آيت الله موحدي كرماني كه در نخستين همايش هسته‌هاي علمي سازمان بسيج طلاب و روحانيون سخن مي‌گفت، حضور در انتخابات را وظيفه‌ تمام اقشار جامعه دانست و تاكيد كرد: « بسيجيان بايد در انتخابات حضوري خوب داشته باشند. ما را به خاطر رايمان در آن دنيا مواخذه خواهند كرد.»

موحدي كرماني اظهار داشت: « براي آمريكا روشن بود كه ايران ام‌القراي كشورهاي اسلامي است، در نتيجه قدم به قدم به ايران نزديك‌تر شد. گام اول جنگ افغانستان، سپس عراق بود و به نظر من گام سوم ايران بود كه به حمدلله به دليل شكست سياست‌هاي آمريكا در عراق و اعتراضات گسترده اين گام عملي نشد.»
وي در ادامه گفت: « شايد آمريكا مي‌خواست پس از پيروزي در عراق حتي به صورت نظامي وارد ايران شود اما در پي شكست در عراق، راه ديگري را براي نفوذ در ايران در پيش گرفت و آن استحاله فضاي فرهنگي و حركات مرموز در كشور بود.»
نماينده‌ ولي فقيه در سپاه افزود: « آمريكا براي اين كار در پي يافتن جايگاه مردمي در ايران بود و از اين رو به سراغ عده‌اي از مسوولان كه در بدنه كشور هستند رفت. اين عده به آمريكا و حتي برخي از كشورهاي اروپايي چراغ سبز نشان دادند. از آن بدتر اينكه در نظام ما كساني كه بايد مدافع اسلام و حكومت ديني باشند، درست به دنبال حركت‌ها و برنامه‌هاي آمريكا هستند. »
موحدي كرماني به سخنراني بوش در بنياد دموكراسي آمريكا مبني بر عدم تضاد اسلام و دموكراسي اشاره كرد و شيرين عبادي و عمادالدين باقي را به بيان سخناني مانند آن متهم كرد و ادامه داد: « اينها مي‌دانند كه در اين كشور مردم خواهان اسلامند، از اين‌رو براي به وجود آوردن پايگاه‌ مردمي آمريكا در ايران، مي‌گويند اسلام با حقوق بشر منافاتي ندارد.»
نماينده ولي فقيه در سپاه در ادامه افزود: « قانون حقوق بشر چهار پايه اصلي دارد، اومانيسم كه درست در برابر خداست، ليبراليسم كه ترويج اباحه‌گري است، سكولاريزم كه مي‌گويد دين از حكومت جداست و پلوراليزم كه به معناي احترام جميع اديان است.»
وي تاكيد كرد: « اينها مي‌خواهند به عنوان حقوق بشر اين چهار ركن را جا بيندازند. در اين‌صورت هيچ اثري از اسلام و مكتب باقي نخواهد ماند و روحانيون بايد چنين خطراتي را براي مردم تبيين كنند.»
نماينده‌ ولي فقيه در سپاه ضمن قرائت سخنان بعضي از اصلاح‌طلبان، مسوول چالش‌هاي حقوق بشر در ايران را خود آنان خواند و افزود: « آنها مي‌گويند فقيهان و عالمان هم بايد تجديدنظر كنند تا دچار مساله‌اي مانند انرژي هسته‌ايي نشويم.»
موحدي كرماني در ادامه گفت: « آنها مسائلي را كه به ولايت مربوط است انتصاب مي‌دانند، اين در حالي است كه مساله‌ ولايت فقيه ماهيتي الهي دارد و چون به آراء مردم باز مي‌گردد، انتخابي است نه انتصابي.»
وي همچنين افزود: « براي شناخت توطئه‌ زمان بايد اين مطالب را خوب بدانيم. وقتي دقت مي‌كنيم، مي‌بينيم كه آهنگ سخنان اينها كاملا همسو با آمريكا و آقاي شيراك است.»
نماينده ولي فقيه در سپاه اظهار داشت: « آقايي مي‌آيد داد مي‌زند و مي‌گويد: آقاي جنتي! من جانبازم. مهم اين است كه الآن چه كاره‌ايي! طلحه‌ها بودند، زبيرها بودند؛ اينان آدم‌هاي بدي نبودند، مدت‌ها در كنار رسول‌الله مبارزه كردند و جنگيدند ولي در آخر مقابل اميرالمومنين(ع) ايستادند. اين مهم است كه انسان راه را درست تشخيص دهد.»


اين مطلب از سايت شخصي عمادالدين باقي چاپ شده است!

Copyright © 2004 emadbaghi.com All rights reserved