یکشنبه 26 مهر 1383

بي بي سي : اعلام حکم حبس تعزيری برای باقی

راديو بي بي سي 17/10/2004
آقای باقی در حدود يکسال و نيم پيش پس از سه سال محکوميت از زندان آزاد شد
مقامات قضايی ايران حکم يکسال حبس تعليقی عماد الدين باقی، روزنامه نگار و نويسنده، را لغو کرده و حکم به حبس تعزيری وی داده اند.
بر اساس گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) بدنبال تقاضای تجديد نظر در حکم تعليقی آقای باقی از سوی دادستانی تهران که آن را خلاف ماده ۲۵ قانون مجازات اسلامی دانسته بود، دادگاه تجديدنظر، رأی جديد خود را در خصوص حبس تعليقی آقای باقی اعلام کرد.

در اين حکم آمده: "اعلام تعليق کيفر در محکوميت حبس يکسال (آقای باقی) وجاهت قانونی نداشته و حکم به لغو آن را صادر و کيفر يکسال حبس تعزيری نامبرده را در دادنامه صادره استوار می‌نمايد."

سال گذشته شعبه ششم دادگاه انقلاب تهران، عمادالدين باقی، روزنامه نگار و نويسنده ايرانی را به جرم تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی در يک سری از مقالات به يک سال حبس تعليقی محکوم کرد.

در آن هنگام و بدنبال صدور حکم تعليقی آقای باقی در گفتگو با بخش فارسی بی بی سی گفت که صلاحيت دادگاهی که او را محکوم کرده را قبول ندارد و حکمی که عليهش صادرشده است را نمی پذيرد.

آقای باقی در حدود چهار سال پيش نيز در پی مقالاتی که در برخی روزنامه ها نوشته بود به سه سال زندان محکوم شده بود که پس از طی دوران محکوميتش (پنجشنبه ششم فوريه سال 2003 ميلادی) از زندان آزاد شد.

وی يکی از چند روزنامه نگاری بود که پس از برملا شدن نقش ماموران وزارت اطلاعات در قتل روشنفکران و فعالان سياسی (معروف به قتلهای زنجيره ای) در مجموعه ای از مقالات و کتاب های تحقيقی، به ريشه يابی اين قتل ها پرداخت و نظراتی بر خلاف ديدگاه های مقام های حکومتی که اين قتل ها را کار "گروهی مامور خودسر" معرفی می کردند، مطرح کرد.

آقای باقی پيش از محاکمه و حبس در سال 1379، مشاور مديرمسئول و دبير روزنامه ‌های خرداد، جامعه، نشاط و عصر آزادگان و سردبير روزنامه فتح بود.

تمامی اين روزنامه ها در همان سال و به حکم دادگاه های قوه قضائيه تعطيل شدند


اين مطلب از سايت شخصي عمادالدين باقي چاپ شده است!

Copyright © 2004 emadbaghi.com All rights reserved