چهارشنبه 21 فروردین 1387

اسکار روزنامه نگاران انگلیسی" به عمادالدین باقی رسید

تاريخ: 15:12 - 1387/01/21 سايت تحليلي خبري عصر ايران

باقی در سال 2004 روزنامه جمهوریت را تاسیس کرد. انتشار این روزنامه حدود 3 سال پیش در پی چاپ دوازده شماره از آن متوقف و امتیاز این روزنامه نیز سال گذشته توسط هیات نظارت بر مطبوعات لغو شد.
عصر ایران- عمادالدین باقی روزنامه نگار و فعال حقوق بشر ایرانی از جانب مجله معتبر پرس گازت (Press Gazzet) انگلیس جایزه روزنامه نگار بین المللی سال 2008 را تصاحب کرد.

به گزارش عصر ایران (asriran.com) این مجله انگلیسی که هرساله جوایز موسوم به "جوایز مطبوعاتی انگلیس" (British Press Awards) را به روزنامه نگاران برتر داخلی و بین المللی اعطا می کند امسال عمادالدین باقی رییس انجمن دفاع از حقوق زندانیان ایرانی و موسس روزنامه توقیف شده "جمهوریت" را به عنوان ژورنالیست بین المللی سال انتخاب کرد.

باقی در سال 2004 روزنامه جمهوریت را تاسیس کرد. انتشار این روزنامه حدود 3 سال پیش در پی چاپ دوازده شماره از آن متوقف و امتیاز این روزنامه نیز سال گذشته توسط هیات نظارت بر مطبوعات لغو شد.

باقی اکنون به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" دوران محکومیت و زندان خود را می گذارد.

این گزارش می افزاید: "مجله پرس گازت همچنین جایزه روزنامه نگار سال 2008 انگلیس را به آندرو گیلیگان، خبرنگار روزنامه عصر لندن، ایوینینگ استاندارد، اهدا کرد. "

از سوی دیگر پاول داکره خبرنگار و سردبیر آسوشیتدپرس به خاطر دو دهه موفقیت کاری در روزنامه های ایوینینگ استاندارد و دیلی میل و نیز تداوم فعالیت کاری در کمیسیون شکایات مطبوعاتی، جایزه ویژه مجله گازت را تصاحب کرد.

هر سه جایزه یاد شده شب گذشته طی مراسمی که به میزبانی کانال چهار اخبار انگلیس در هتلی در لندن برگزار شد به صورت رسمی اعلام گردید.

گفتنی است جوایز British Press Awards از دهه 1970 تاکنون هر ساله با رأی گروهی از روزنامه نگاران و مدیران مطبوعات به بهترین خبرنگاران و روزنامه نگاران انگلیسی اهدا و از آن به عنوان "اسکار روزنامه نگاران انگلیسی" یاد می شود
http://www.asriran.com/view.php?id=39556.


اين مطلب از سايت شخصي عمادالدين باقي چاپ شده است!

Copyright © 2004 emadbaghi.com All rights reserved