پنجشنبه 9 اردیبهشت 1389

نامه مریم باقی به پدرش در 118مین روز بازداشت عمادالدین باقی

متن کامل نامه به شرح ذیل است .

بابای خوبم، سلام. به روح بلندت سلام،به وجود پر صلابت و عاشقت سلام، به روحیه قوی ات سلام، به تن بیمارت سلام. قلبم برای سلامتی تو عجیب می تپد. سلامتی که در یک سلول سخت و نامناسب در دوره قبلی زندان عارض تو شد. سال ۸۸ به پایان رسید در حالی که تو نبودی و امروز چهارم دومین ماه بهار، ۱۱۸ روز از بازداشت تو می گذرد. چقدر تا لحظه تحویل سال نو امیدوار بودیم که زنگ در به صدا در آید و تو بیایی اما بعدا شنیدیم که آن شب را میهمان بیمارستان شده بودی… وثیقه گرفته و گفته بودند می آیی.

دوشنبه 6 اردیبهشت 1389

گزارشی از مراسم تولد باقی

«ای کاش می توانستند بدون کینه زیستن را از تو بیاموزند.» این جمله بر روی کیک تولدی نوشته شده بود که صاحب آن ماه هاست بدون هیچ امکاناتی دربند است.

به گزارش «تا آزادی روزنامه نگاران زندانی» خانواده عمادالدین باقی درحالی مراسم سال روز تولد این روزنامه نگار و دبیر انجمن دفاع از حقوق زندانیان را برگزار کردند که ۴ ماه است در زندان اوین و بدون هرگونه امکانات در سلول دربسته بند امنیتی ۲۴۰ دربند به سر می برد.

شنبه 4 اردیبهشت 1389

تفهیم اتهام تازه به عماد الدین باقی؛ انتشار کتاب واقعیتها و قضاوتها

فاطمه کمالی ، همسر عمادالدین باقی از تفهیم اتهام تازه به او خبر داد. در حالی که ۲۱ سال از انتشار کتابی به نام “واقعیت ها و قضاوت ها” می گذرد، روز سه شنبه گذشته اتهام نوشتن این کتاب به عمادالدین باقی تفهیم شد.

همسر باقی به جرس گفت :” یک شنبه این هفته و همزمان با تولد عمادالدین باقی چهار ماه بازداشت او به پایان می رسد در حالی که دو ماهه دوم را بدون قرار در زندان نگهداری شده و باید آزاد باشد و در تمام این چهار ماه او در سلول انفرادی و پس ازآن در سلول بسته بدون هرگونه امکانات و حتی بدون داشتن کاغذ و قلم بوده است.”

شنبه 28 فروردین 1389

عمادالدین باقی به مشکل حاد تنفسی مبتلا شده است

فاطمه کمالی همسر عمادالدین باقی نسبت به سلامت جسمی همسرش ابراز نگرانی کرد و شرایط نگهداری باقی را موجب صدمه به سلامتی او دانست.

کمالی پیشتر هم گفته بود، عمادالدین باقی در دوره قبلی حبس در سلول های ۲۰۹ به دلیل شرایط بسیار نامناسب سلول خود به حمله های تنفسی دچار شد به گونه ای که پزشکان مورد تایید وزارت اطلاعات در بیمارستان قمر بنی هاشم نگهداری وی را در سلول بسته و بدون روزنه تنفسی و محیط استرس زا را برای او بسیار خطرناک توصیف کردند ولی بی توجهی به این هشدارها سبب شد بیماری او که تا حدی کنترل شده بود بازگردد و او در شب عید سال ۱۳۸۹راهی بیمارستان شود.

یکشنبه 22 فروردین 1389

همسر عمادالدین باقی: نگهداری در سلول بسته بدون هرگونه امکانات شکنجه است

طبق خبر دریافتی، خانواده عمادالدین باقی روز ۵ شنبه با او ملاقات کابینی داشتند. فاطمه کمالی همسر باقی گفت:« به دلیل اینکه در ۱۰۲ روز گذشته هیچ قاعده منظمی در باره ملاقات و حتی تماس تلفنی باقی وجود نداشت ما برای پیگیری به زندان مراجعه کردیم و از آنجایی که روزهای ۵ شنبه روز ملاقات کابینی است خواستار ملاقات شدیم که این دیدار صورت گرفت و توانستیم باقی را از پشت شیشه ببینیم و با گوشی تلفن با او صحبت کنیم.»