شنبه 24 شهریور 1397

آنچه پیرتدبیر در خشت خام دید

دوراندیشی آیت الله منتظری درباره پیامدهای پرزیان حضور روحانیون در پست های کلیدی، تاکید بر ضرورت کناره گیری روحانیت از قدرت و تاثیر این سخن در برکناری آیت الله منتظری، همچنین پیش بینی تاثیر نظارت استصوابی در دور کردن نظام از مردم و ایجاد بی اعتمادی و نیز مسئله عدم تناسب مسئولیت و اختیارات رهبری و ریاست جمهوری و آثار آن، سه موضوعی است که در این متن مورد بحث قرار می گیرد.

پنجشنبه 22 شهریور 1397

گفتگوی زنده با آیت الله منتظری22شهریور97

یکشنبه 18 شهریور 1397

صدای فراموش شدگان

*زندان مانند گورستانی است که آنها را در خود دفن کرده و فراموش شده اند. اگر نگاه ما حقوق بشری باشد برای مقابله با تضییع حقوق زندانیان عقیدتی وسیاسی باید از مبارزه برای حقوق مجرمان آغاز کنیم.
* آیبن نامه سازمان زندان ها، نفاق را به شکل قانونی و رسمی ترویج می کند.
* دین برای بهترکردن زندگی انسان ها و در خدمت انسان بودن است نه انسان در خدمت دین.
* یکی از شاخص های رعایت عدالت و حقوق بشر توسط حکومت ها هم طرز رفتار با زندانی است.
متن تنظیم شده سخنرانی در مراسم رونمایی از کتاب «نغمه هایی از پشت دیوار» به قلم آرش رمضانی، در شهر کتاب دانشگاه تهران شنبه27 مرداد1397 منتشرشده در روزنامه سازندگی، ش165یکشنبه18شهریور1397 ص10و11

جمعه 16 شهریور 1397

آزادی مشروط، حق یا امتیاز


*پس ازبحثی درباره مبانی آزادی مشروط و «حق» بودن آن نه «امتیار» بودن، دو بار پرسیده شده چرا این حق قانونی درباره عده ای دیگر مانند سلطانی و محمد علی طاهری ونرگس محمدی اعمال نمی کنند؟
*قانون باید در یک جامعه مقدس و محترم شمرده شود اما اگر اولین کسی که تقدس قانون را می شکند خود حکومت باشد دیگر چگونه انتظار دارد که شهروندان آن را رعایت کنند؟
*مشکل بزرگ ما فقدان نظام قضایی پاسخگوست. هر شخص و نهادی که جایگاهش تبدیل به غیر پاسخگو شود در معرض همه این مسائل و مشکلات قرار می گیرد. چرا آرای محاکم را نمی توان آزادانه نقد کرد؟ اگر رسانه ها بتوانند بدون ترس از تعقیب آرای محاکم را نقد کنند و قضات ببینند میلیون چشم به عنوان بازرس اعمال آنها کارشان را زیر نظر دارد در صدور رای خود بیشتر تامل می کنند.

چهارشنبه 14 شهریور 1397

آتش فرقه گرایی بر خرمن فرهنگ

سه شنبه 13 شهریور 1397

کتابِ کتابها