دوشنبه 10 دی 1397

جشن کریسمس در خانه سالمندان

یکشنبه 9 دی 1397

نقد نظر دکتر سید جواد طباطبایی درباره آزادی بیان (حق خطا کردن و گفتار نادرست از لوازم حق ازادی بیان است)

پنجشنبه 6 دی 1397

فقیه متضلع (ابعاد ناشناخته علمی آیت الله منتظری)

*نظریه ولایت فقیه برای وی، نه یک امر مقدس بلکه یک امر عرفی و عقلی و تابع مصالح و مفاسد است.
* هر حرکتی و حکومتی که خلاف جریان طبیعت و عقل حرکت کند مانند خلاف جریان آب شنا کردن است و هرقدر هم بتواند پیش برود سرانجام محکوم به زوال و برگشت خواهد بود.
* مروری بر اضلاع گوناگون اندیشه و آثارش نشان می دهد اینکه او کرامت انسان و حقوق بشر را وارد فقه و تفقه کرد یک رخداد اتفاقی یا تبلیغاتی نبود و ریشه در اعماق داشت.
https://t.me/emadbaghi

چهارشنبه 5 دی 1397

فقیه دور اندیش

پرسش ها و محورهای زیر در این سخنرانی مورد بحث قرار گرفته اند: منشاء تهمت ساده اندیشی به آیت الله منتظری چه بود؟ چرا آن همه فشار برای به کرسی‌نشاندن این تهمت وارد کردند؟ ساده اندیشی چگونه تئوریره می شود؟ چگونه آنانکه این تهمت را زدند در چاه خود افتادند؟ چند مصداق از هوشمندی و دوراندیشی فقیه آزادیخواه.
(متن سخنرانی عمادالدین باقی در نشست مردمی مراسم سوم محرم سال 1397 برابر با 17 تیرماه1397 در مسجدالرسول نجف آباد است که متن پیاده شده آن به مناسبت 29 آذر1397 نهمین سالگشت درگذشت آیت الله منتظری در نشریه دیده بان، ارگان انجمن اسلامی دانشجویان آزادیخواه دانشگاه شهید بهشتی، شماره 38 چاپ و متن کاملتر در کانال تلگرامی نشریه عرضه شده است).

یکشنبه 2 دی 1397

نقدی بر گزارش سازندگی درباره اعدام مجرمان اقتصادی

جمعه 30 آذر 1397

مرگ در زندان و ده پرسش

* واقعا چه فرقی است بین اینکه خاشقچی به سفارت کشورش برود و مرده برگردد با زندانیِ ولو گناهکار، که سالم به زندان می رود و مرده برگردد؟
* ادعای عضویت مرحوم صیادی در گروه تندر برای توجیه مرگ او، وحشتناک تر از اصل خبر مرگ صیادی در زندان است
* زندانی در حکم امانت است... طبق آیین نامه سازمان زندان ها نیز مسئولیت زندانی از بدو ورود با سازمان زندان ها است
* چرا نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از زندان ها و درباره مرگ در زندان ر ا کلید نمی زنند؟
مقاله زیر در سایت جماران منتشر شده است:

پنجشنبه 29 آذر 1397

خودداری از گفتگو با "پرس تی وی"

پنجشنبه 22 آذر 1397

پاسخ به پرسش های خانم پرستو فروهر در بیستمین سال دادخواهی قتل های زنجیره ای

* پرونده قتل های زنجیره ای در افکار عمومی هنوز مفتوح است
* یک اشتباه دائمی و استراتژیک این است که منتقدان، بیش از حد روی نیروی خارجی حساب می‌کنند... توجه بیش از حد بر نهادهای خارجی موجب می‌شود مرکز ثقل فعالیت‌ها و امیدها و دادخواهی نیز از درون به بیرون برود، به جایی که تکیه‌گاه مطمئنی نبوده و نیست و حقوق بشر را قربانی معاملات سیاسی می‌کند.
* روش‌های پیگیری قتل‌های زنجیره‌‌ای، دولت اصلاح‌طلب را ترساند
این گفتگو در آبان 1397 انجام شده که به وسیله خانم فروهر در اختیار سایت رادیو زمانه گذاشته شده است و به تازگی(۲۲ آذر ۱۳۹۷) منتشر گردیده که عینا در زیر بازنشر شده است.

چهارشنبه 21 آذر 1397

16 آذر، میعادگاه اضداد

متن کامل سخنرانی در تاریخ 19 آذر1397 در همایش 16 آذر تالار جابربن حیان دانشگاه تربیت مدرس به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان پیشرو
در مراسم 16 آذر در دانشگده تربیت مدرس پس از سخنرانی ها، جلسه پرسش و پاسخ برگزارشد. افزون بر اکثریت اصلاح طلب، دو گروه از هواداران حکومت و براندازی نیز حضور داشتند. حضور همه در یک مکان و گفتگو به جای نزاع، رویدادی خجسته بود. پرسش و پاسخ های پس از سخنرانی، داغ بود و شاید برخی از انتقادات احتمالی خوانندگان در همان پرسش و پاسخ ها طرح شده باشند ولی متاسفانه متنی از آنها در دست نداریم.
رسانه های داخلی و روزنامه ها، اخبار این نشست را به خوبی پوشش دادند. روزنامه سازندگی ش242 چهارشنبه21 آذر1397 ص1و2 و3 متن سخنرانی ها را کامل تر از همه بازتاب داده است. صفحه یک، حاوی گزارشی از فضای نشست است که می توانید درتصویر پیوست ببنید. آنچه در زیر می آید متن سخنان عمادالدین باقی است که در روزنامه سازندگی، تعدادی از کلمات آن بنا به احتیاط حذف شده است.

سه شنبه 20 آذر 1397

هفتادمین سال تولد قانون اساسی زمین

پنجشنبه 15 آذر 1397

علي حاتمي خلاق و مؤسس بود

دوشنبه 12 آذر 1397

تبدیل فضیلت به گناه در قاموس اصولگرایی