چهارشنبه 8 مرداد 1399

واکنش کیهان لندن به گفتگوی باقی با اعتماد و تذکر ارشاد به روزنامه درباره ترویج حق براندازی

روز سه شنبه7 مرداد99 در کانال تلگرم و اینستاگرام عمادالدین باقی پست زیر درباره مطلب کیهان لندن و بدون ذکر نام روزنامه منتشر خلاصه ان در توییتر امد:
مطمئنا اگر گفت و گوی من در روزنامه اعتماد مشکل قانونی داشت چاپ نمی شد اما از همه جالب تر توقع اپوزیسیون برای برخورد حکومت با ماست.
یک روزنامه معروف اپوزیسیون در خارج کشور در مقاله مفصلی که درباره مصاحبه ام با روزنامه اعتماد و تذکر وزارت ارشاد نوشته در قسمتی از آن گویی از اینکه چرا حکومت با گوینده و روزنامه برخورد شدیدتری نکرده دلخور است و می‌نویسد: بعد از انتشار مصاحبه عمادالدین باقی از آنجا که حکومت نسبت به مواضع الیاس حضرتی و بطور کلی به اصلاح‌‌طلبان در مورد براندازی اعتماد کامل دارد، آنچه را در اعتماد چاپ شد به قول معروف «پیراهن عثمان» نکردند و به یک تذکر بسنده شد.

https://t.me/emadbaghi/960

شنبه 4 مرداد 1399

زنجیره ناگسستنی بگیروببندها

سه شنبه 31 تیر 1399

روسها و سقوط دوباره

دوشنبه 30 تیر 1399

تحلیل عمادالدین باقی از سیر نقض حکم اعدام سه متهم: فشار رسانه ای تیغ دو دم است

20.jpg

جان و جدال سیاست(به بهانه پذیرش اعاده دادرسی سه محکوم به اعدام آبان)

photo_2020-07-21_15-54-05.jpg

جمعه 27 تیر 1399

سه محکوم به اعدام آبان در غیاب جامعه مدنی

001.jpg

دوشنبه 23 تیر 1399

چرا اعدام به جرم شرب خمر نه تنها خلاف حقوق بشر و عقل بلکه خلاف شرع  نیز هست؟

شنبه 21 تیر 1399

تبصره ای علیه قانون

روزنامه سازندگی، ش699 شنبه21تیر1399 ص1و2و3 با عنوان: رعایت حقوق متهم
(این نوشته در اصل طرح توجیهی الغای تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری بود که به درخواست برخی نمایندگان اصلاح طلب دوره دهم مجلس نوشته شد اما به نتیجه نرسید)

پنجشنبه 19 تیر 1399

گفت‌و گوي « اعتماد» با عمادالدين باقي: اين صداها بايد زياد شود اما رسانه‌ها مي‌ترسند فعالان سياسي مي‌ترسند

گفتگویی است صریح درباره وضعیت حقوق بشر و نهادهای مدنی، مباحثی چون حق شورش و براندازی و تمایزگذاری میان اعتراض و اغتشاش، اتهاماتی چون تبلیغ علیه نظام، محکومان به اعدام حوادث آبان98 و بازداشت دست اندرکاران جمعیت امام علی، بازداشت وکیل درفشان، فرایند بازجویی ها، تبصره ماده 48 در قانونی کردن وکیل فرمایشی، استقلال قضایی و شعبات ویژه ، تخلفات قانونی در پرونده های امنیتی و اقتصادی و...

جمعه 13 تیر 1399

نقدنامه ای بر فتوای حجاب آیت الله مکارم و پاسخ ایشان

هرچند این نامه و پاسخ با تأخیری چندساله توسط نشریه حوزوی تقریرات منتنشر شده اما همچنان مسئله روز است. در این نامه با بیان ادله ای در ادعای اینکه حجاب، ضروری دین است مناقشه شده و شیوه اجتهاد در پاره ای از موضوعات نیز نقد شده است.

دفتر آیت الله مکارم شیرازی پاسخ کوتاهی داده اند که در پایان ملاحظه می فرمایید. در این پاسخ به نوشته دو تن از فضلای نیز ارجاع داده و نسخه ای از نوشته های آنا ن را پیوست و با پست ارسال کرده بودند که لینک نوشته ها را برای دسترسی خوانندگان در انتهای جوابیه آیت الله مکارم تقدیم می کنم. پاسخ اصلی متعلق به یکی از شاگردان و اعضای هیات پاسخ به استفتائات است.

گرچه نقدنامه و پاسخ ها بلند است و در فضای مجازی، نوشته های فست فودی خواستاران بیشتری دارد اما اهل علم ومنطق و دقت در مباحث علمی و عملی مهمی از جمله حجاب که مبتلابه جامعه نیز هست حوصله بیشتری به خرج می دهند.

متن زیر همراه با پاسخ، منتشر شده در مجله تقریرات، سال ششم، شماره9 تیر1399 ص65-58 با عنوان: فتوای جنجالی حجاب و چند پرسش.